Avatar billede JacobBHHH Nybegynder
14. januar 2012 - 20:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Digital TV Modtager

Hej

Min kæreste og jeg bor langt ude i en skov og vi gik som forventet i sort den 11 januar. Nu har vi så fået købt en Digital TV modtager MPEG 2/4.
Efter at have tilsluttet modtageren og fundet kanalerne, kunne vi konstatere at DR 1 og DR 2 ikke er blevet fundet under den automatiske søgning. Modtageren fandt derimod DR HD, Ramasjang Folketings TV ( eller hvad den nu hedder)og de går fint igennem.

Er der en der har et bud på hvorfor modtageren ikke fandt DR 1 og DR 2? Eller hvad vi evt kan gøre?

Den digitale tv modtager er en Blue Tinum BT-DTT100. Vi har en ganske almindelig stueantenne og der var ikke problemer med vores MPEG 2 modtager.

Venlig hilsen

Jacob
Avatar billede claes57 Ekspert
14. januar 2012 - 21:16 #1
boxer havde lidt rod - så prøv at søge  en gang til - de kom vist nok i luften efter 6-8 timer...
Avatar billede Jensen DK Novice
15. januar 2012 - 07:45 #2
Husk altid at skrive i hvilket område i bor når det gælder tv, skal i søge manuelt efter en bestemt kannal så senden den forskellige steder alt efter hvor man bor, i KBH`s området er det for DR 1 DR 2 og Lorry kannal 53 i vestsjælland er det kannal 58.
Avatar billede JacobBHHH Nybegynder
15. januar 2012 - 20:39 #3
Claes57. Jeg har nu fire gange lavet en ny søgning, men DRog DR2 ønsker stadig ikke at blive fundet:-(

Silbidor: Jeg synes ikke jeg kan komme til at skrive hvor vi bor. Det eneste Sted hvor der bedes om en placering er under tidsindstillingen, og her er det region København der er valgt.

Jeg takker for input fra jeg begge.

Venlig hilsen

Jacob
Avatar billede Jensen DK Novice
16. januar 2012 - 07:08 #4
Det er her til at du skal oplyse bopælsområde, for at du kan få den rigtige hjælp, når det gælder tv kanaler, prøv nu at søge manuelt på kanal 53.
Din antende skal vende imod Hove senderen, på Gladsakse senderen er der ikke mange kræfter.
Avatar billede JacobBHHH Nybegynder
16. januar 2012 - 13:57 #5
Okay den fangede jeg ikke:-) Jeg bor i Silkeborg. Er det så stadig kanal 53 jeg skal forsøge mig med manuelt?
Avatar billede Jensen DK Novice
17. januar 2012 - 07:22 #6
Du kan se på linket hvor de forskellige sendere er http://digitalinfo.dk/
Antennen skal sidde til lodret modtagelse fra Herningvej på kanal 26 for DR 1 DR 2.
Kan du derefter ikke modtage stationerne, så er der nok en defekt på din box.
Avatar billede JacobBHHH Nybegynder
29. januar 2012 - 10:13 #7
Jeg kunne ikke løse problemet selv om jeg gik gode råd fra jer. Så endte med at købe en ny boks og den fandt alle kanalerne i første forsøg. Tak for råd.
Avatar billede Jensen DK Novice
29. januar 2012 - 12:37 #8
Det lyder til at boxen var defekt, så du kan bare acceptere mit svar i #6 så har du fået uddelt point.