Avatar billede hugopedersen Nybegynder
13. januar 2012 - 23:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Meget speciel rapport

Jeg har et ønske om at kunne lave en meget speciel rapport fra nogle data jeg har i et Delphi program.
Det er en liste over postnumre hvor der er et tilhørende tal (det indikerer hvor mange gange postnummeret er fundet i en tabel)
Disse ønskes ud på et kort over Danmark hvor postnumre vises i en boble eller noget sammen med tallet.

Sandsynligheden for at det kan laves i Delphi er nok ikke så stor, men så bare et eller andet eksternet program som kan tage en fil som input og lave rapporten.
14. januar 2012 - 00:35 #1
HEJ HP,

Nu er pixel-grafik ikke lige min stærke side, men jeg ved da, at du med særlige Delph. Graphics-kommandoer kan manipulere et hvilket som helst GRAPHICS- billede under program-kontrol.

Jeg skal søge i mine gemmer og prøve at finde noget om det. Melder tilbage.

Kristian
Avatar billede martinlind Nybegynder
14. januar 2012 - 01:07 #2
Du kan enten tegne det på en bmp og printe den eller du kan bruge den paintbox comp. der er med og tegne i onpaint også printe den

pixels[x,y].color := clred;

noget i den stil på en af tingene :-)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
17. januar 2012 - 08:00 #3
Jeg var ude i noget med at tage et kort over DK og så på en eller anden måde markere et punkt hvor de forskellige postnumre hører hjemme. Gemme det sammen med min postnummerkartotek og så bruge det som ref til at tegne på billedet.
Men jeg gik lidt kold i det. Men det kan da godt være at jeg skal til tegnebrættet igen med den model.
17. januar 2012 - 11:46 #4
HEJ HP,

for ca 14 år siden arbejdede jeg på DDA (www.dda.dk) med slægtsforskning. I den forbindelse planlagde vi at lave et DK-kort, som var klikbart (dvs. at en slægtsforsker kunne klikke på et amt / region / kommune  i DK (som det var dengang), og på den måde finde frem til sine aner (hvis kirkebøger, folketællinger etc. havde noget på dem). Det var et forskningsprojekt.

Da professoren bag det blev emeritus gik det hele sådan (lidt) i stå, en af akademikerne overtog projektet og jeg blev overført til andet arbejde.  Så vidt jeg ved blev det aldrig færdigggjort.

Jeg forlod senere DDA og fandt lykken andet sted. Så jeg ved ikke om det er tilgængeligt. Jeg har stadig nogle få filer fra dette projekt (skrevet i Delphi 4) liggende og har ikke arbejdet ret meget med det siden.

Så ... ???

Kristian
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
17. januar 2012 - 13:12 #5
Kristian> det lyder da ekstremt interessant, så hvis du nu skulle falde over de filer så er jeg meget interesseret :-)

Jeg er ved at lave 'HP Home Suite 12' som kan bruges til forskellige ting i huset og livet (måleraflæsninger, jobsøgning, timesedler m.m.) og der er nogen data der er postnummerafhængige og så var det jeg fik denne ide.
17. januar 2012 - 16:05 #6
HEJ HP,

Fandt bibl'et på serveren.

At sende dig filen (eller rettere FILERNE) kan godt blive et problem....

Der er 82 filer af blandet herkomst. JPG, GIF, PAS, DFM med (meget) mere. De fylder ca. 2.8 Mbyte og den største PAS-fil er på over 1700 linier.. Så vise den her i dette TEXTAREA vil nok "knæsætte" denne ....

Jeg vil oprette den som en ZIP-fil og kan sende den på din mail-adresse (jeg har sendt en fil før så jeg har den i min mailboks.)

Sidder med noget nu jeg ikke kan afbryde (komplekst som bare h...) (ellers skal jeg starte forfra ... gider ikke) .. så du får den i løbet af i morgen.

KR
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
17. januar 2012 - 20:16 #7
Jeg ville gerne have givet dig en adgang til min FTP server, men det ser ud til at service er ikke fungerende hos WEB10 (igen igen - hvis jeg havde tid skiftede jeg)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
23. januar 2012 - 10:26 #8
snestrup2000> kan du ikke lige smide et svar?
Jeg vil godt 'belønne' dig for input. Jeg tror dog ikke jeg får en færdig funktion ud af det lige med det samme.
23. januar 2012 - 12:35 #9
OK, her smider jeg et svar

PS: Hvis du trænger en forklaring kan du sende mig en mail, så vil jeg prøve at "rekapitulere" ...

KR