Avatar billede Chak Nybegynder
23. december 2011 - 11:20 Der er 7 kommentarer

Led button som reset knap?

Hej Eksperter.

Er det muligt at bruge denne knap som en reset knap?

http://www.ebay.co.uk/itm/Metal-LED-Push-Button-Switch-Red-Ring-Latching-/170743188159?pt=UK_BOI_Electrical_Components_Supplies_ET&hash=item27c1164abf#ht_500wt_1413

DIAGRAM
http://www.markstockton.com/ebay/ringdiagram.jpg

Hvis det er muligt, hvordan skal jeg så lige tilslutte det?

Den skal KUN fungere som en reset knap.

Venligst
- Andy Kolsbjerg
Avatar billede webweaver Praktikant
23. december 2011 - 11:23 #1
Reset knap i hvilket system? En computer?
Avatar billede Chak Nybegynder
23. december 2011 - 12:31 #2
Det er til mit car dvd system, der er allerede en reset knap, men den skal man bruge et kuglepen til hvergang, hvilket er lidt træls
Avatar billede store-morten Ekspert
23. december 2011 - 13:08 #3
Avatar billede saunte Nybegynder
02. januar 2012 - 04:52 #4
Hej kolsbjerg

Jeg vil mene at du kan bruge den knap du har fundet...

Er dog lidt i tvivl om du skal bruge NO eller NC...

tror dog at du skal bruge NC...
Avatar billede webweaver Praktikant
02. januar 2012 - 13:10 #5
Dem jeg har stødt på, har været NO. Der løber ikke et signal igennem kredsen hele tiden. Du sender den en impuls, når du vil resette systemet. Du kan nemlig som regel bare pille ledningerne af, hvis du ikke vil have resetknappen aktiv. Derfor kan det ikke være en NC. Skal dog ikke kunne sige at alle motherboards virker således.

Så du må enten måle dig frem med et voltmeter, undersøge data/tegninger nærmere omkring dit motherboard eller prøve dig frem.
Avatar billede webweaver Praktikant
02. januar 2012 - 13:14 #6
I og med, hvis det skal være en NO, skal du også finde en måde at få LED dioden forsynet på end evt. det signal du har der i forvejen til resetfunktionen (kræver self. at det er 6V - aner ikke hvad reset knappen benytter)
Avatar billede saunte Nybegynder
03. januar 2012 - 12:20 #7
#6
Var lige det jeg havde i tankerne... dioden skal jo forsynes, og troede at reset kredesn skulle brydes, og ikke sluttes.

men som du siger det, giver det også mere mening mht at den skal sluttes... :)