Avatar billede dytti Novice
16. december 2011 - 12:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Administerer MS SQL 2008

Jeg har en MS SQL 2008 database hos UNOEURO.
De tilbyder desværre ikke web-administration (som til f.eks. MYSQL) til MS SQL.

Så hvordan administrerer jeg den db?

Jeg har forgæves forsøgt at installerer "SQL Server 2008 Management Studio Express"
Jeg har forsøgt flere versioner, men den vil ikke færdiginstallerer (den stopper halvvejs inde i installationen).

Jeg har så prøvet Aqua Datastudio.
Det har jeg fået installeret og opsat, så jeg kan få forbindelse til db'en.

Men tilsyneladende er Aqua ikke beregnet til det formål, for jeg kan ikke finde de tabeller, som jeg ved er oprettet i databasen.

Hvad gør jeg?

(jeg køre med Vista 64)
Avatar billede vistodk Nybegynder
16. december 2011 - 12:47 #1
har du DOTnet 4 installeret?
du skal bruge SQL Server 2008 Management Studio Express, ellers kan du ikke.
Avatar billede dytti Novice
16. december 2011 - 13:34 #2
Jeg har nu hentet og installeret DOTnet 4.

Under installering af SQL Server 2008 Management Studio Express, får jeg denne meddelelse (se billede): http://ttshop.dk/fejl.jpg

Jeg har så prøvet at opdaterer Windows Installer, men får meddelelsen: "Opdateringen er ikke relevant for dit system"

Nogen ideer?
Avatar billede vistodk Nybegynder
16. december 2011 - 14:34 #3
check at denne service er sat til manuel eller automatisk i startup (under services i kontrolpanel)

- Windows Installer
- Installationsprogram til Windows-moduler/Trusted installer
- Systemupdate

Hvis du ikke kan finde Services, kan du skrive dette under KØR
compmgmt.msc /s

Der ligger de under Tjenester -> Services
Avatar billede dytti Novice
20. december 2011 - 10:02 #4
Hej igen

Har lige været væk pga travl weekend osv.

Windows installer og Installationsprogram til Windows-moduler/Trusted installer  er sat til manuel.
Jeg har også prøvet at sætte dem til automatisk - Med sammeresultat.

Systemupdate kan jeg ikke finde i tjenester???

Jeg tror snart at jeg opgiver, og opgraderer til windows 7,
eller nedgraderer til Windows xp :-)
Avatar billede dytti Novice
04. april 2012 - 08:46 #5
har fulstændig svidt den her ud.
Jeg har opsagt men MS SQL 2008 database , så det er ikke længere relevant.
For meget bøvl, med for lidt udbytte.