Avatar billede ngr Praktikant
12. december 2011 - 15:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Eksport og import af adresseliste

Windows 7. Outlook 2003.
Har prøvet at søge på det, men kan ikke finde noget brugbart.
Hvordan eksporterer jeg min adresseliste og importerer den på en anden maskine, også med W7.

Og er der nogen, der ved, hvorfor Microsoft ikke laver deres program, så almindelige mennesker kan finde ud af en så enkel opgave?
Avatar billede ptj_11 Forsker
12. december 2011 - 16:32 #1
Hvad mener du med "Adresseliste".
Hvis du mener "Kontaktpersoner", så skal du eksportere fra menupunktet "Filer/Eksporter".
Du eksporterer til enten filformatet "Csv" eller "pst".
Begge formater kan uden problemer importeres på den nye maskine.
/ptj_11
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. december 2011 - 16:33 #2
C: drev bruger dit navn kontaktpersoner kopier og sæt i ny maskine og fra outlook express kopier adressebog WAB læg den på skrive bord i ny maskine tryk på den og du får meldingen du er ved at overføre adresser tryk på ok.
Avatar billede ngr Praktikant
12. december 2011 - 18:37 #3
ptj_11:
Ja, kontakter. Har du et svar til poins
Avatar billede ngr Praktikant
12. december 2011 - 18:38 #4
Men jeg begriber ikke, hvorfor Microsoft ikke kan skrive det.
Avatar billede ngr Praktikant
12. december 2011 - 18:58 #5
Men jeg forstår ikke ideen med den lille skærm, man kommer til, den hvor man også kan kryptere.
Den hedder Opret Microsoft Private mapper, og der kan man vælge et navn - der foreslåes "Private mapper".
Hvad er det, man navngiver?
Avatar billede micma18_ Nybegynder
13. december 2011 - 15:27 #6
Det giver ret god mening.... Det er nemlig dine "Private mapper" ;-)
En af dine private mapper hedder bare eks. Kontaktpersoner, og du kan vælge under eksport / import, at det eks. kun er denne mappe du vil behandle.

Navnet Private Mapper, er bare et standard navn for den "container" / PST fil, der indeholder dine mapper. Du kan åbne flere PST filer parallelt i outlook, og du kan angive placering af, hvor nye mails placerings, for hver enkelt mail konto, under konto indstillingerne.

Så hvis du eks. har 7 mail konti, kan du også nemt have 7 forskellige PST filer, med hver deres indbakke og kontaktpersoner osv. osv. osv. Og de kan selvfølgelig hedde noget forskelligt alle sammen. Så du kan have "Private mapper", "Firma mapper", "Sports klubben" osv. osv.
Avatar billede ngr Praktikant
13. december 2011 - 17:23 #7
Hvordan opretter man så "Firma mapper"?
Avatar billede micma18_ Nybegynder
13. december 2011 - 19:27 #8
Konto indstillinger -> Datafiler
Avatar billede ngr Praktikant
30. december 2011 - 01:45 #9
kan ikke få det til at virke - prøver en anden løsning i andet spm. Kom med nogle svar til points
Avatar billede ngr Praktikant
30. december 2011 - 01:47 #10
har eksporteret og formatteret og har nu en pst fil med hele lortet i, men det går ad helvede til, når jeg prøver at importerer. Derfor har jeg lavet et spm. om, hvad jeg gør derfra
Avatar billede ngr Praktikant
19. januar 2012 - 20:53 #11
zz