Avatar billede Novice-1 Forsker
12. december 2011 - 02:09 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

HJÆLP slettet på gmail og ene pc -men ikke på anden pc (med thunderbird) HVAD sker der så

under oprydning for bekendt på  ældgammel pc begyndte jeg at slette alle mails
for sent opdagede jeg at jeg var forbundet til nettet
først da jeg så at der dukkede  en helt ny mail  op  opdagede jeg fadæsen!!

og da havde jeg  fået slettet seneste ½ eller hele års indebakke
-kan jeg se når jeg via ekstern pc går ind på kontoen

da fadæsen gik op for mig afbrød jeg forbindelsen til internettet
men jeg fortsatte med at slette alle mail på computeren (også slettet post!! -ja hvor travlt kan man have !!

nu er spørgsmålet,  de mail i indebakken,
der åbenbart er  slettet såvel i det gamle outloooks indebakke som  såvel som i gmails indebakke -her og nu

vil de blive genskabt når veninden, i "den anden ende af landet"
tænder for sin aktuelle ("nye") computer
der bruger thunderbird  (det program hun har brugt i mange år)
--eller  er alle  de mail der i dag mangler ude i gmail være tabt for evigt!!??

kontoen er sat op som imap i stedet for pop3 (som jeg i sin tid syntes at gmail reklamerede mest  for.
på forhånd tak!!
12. december 2011 - 06:54 #1
Når de først er slettet fra GMail's server, så er 'løbet kørt' - mener ikke de kan føres 'tilbage' fra en klient "den anden ende af landet" ...
Avatar billede Novice-1 Forsker
12. december 2011 - 11:32 #2
tak for svar    jeg havde ellers  håbet!!  / drømt om, at jeg kunne have genskabt alle!!! slettede  mail
--ikke så meget de ældgamle -men navnlig de aktuelle fra det seneste år.

jeg afbrød jo straks forbindelsen da jeg opdagede fadæsen, men som nævnt, da var de nyeste også forsvundet fra gmails indebakke.

Karise    kan du ikke lige lægge et svar så du kan få point og vi kan få lukket
Avatar billede Novice-1 Forsker
12. december 2011 - 16:31 #3
Jeg har lige foreslået veninden at hun skriver de pågældende mail ud
eller at hun kopierer dem over i word eller libra
inden at hun går på nettet

så hvis du, karis, eventuelt også smider et "svar", så kan vi  eventuelt dele,  hvis det er ok

ledte for øvrigt -inden sletning af alle de gamle!!!! mails efter program til at tage backup af dem  -men i farten fandt jeg kun et betalingsprogram (gratis i 14 dage)

nogen der kender et gratisprogram  -hvis vi engang går tilbage til outlook?  :-)
12. december 2011 - 16:40 #4
Ping...
Avatar billede Novice-1 Forsker
13. december 2011 - 15:29 #5
det jeg savnede manual til var outlook ekspres når  det gjaldt backup. Havde manual liggende på  ældgamle pc -får den nye ejer til at sende den, og vil så lægge den ind ved lejlighed.

når det gælder backup af mozilla thunderbird så findes der jo et seriøst gratis program her
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools.php

a prp pos Mozilla så havde jeg slettet programmet helt -troede jeg
med nærmest alle tænkelige programmer,
men alligevel huskede det eksempelvis seneste mail adresse og opsætning
så endte med at bruge Revo Uinstaller og rydde helt!!! op
---og omdøbe al forbindelse til internettet porte, pop3. imp  og så videre og så videre og oprette ny  -fiktiv- mail i stedet for eksisterende (som den jo genfandt).
-jeg skulle ikke have mere klinket end jeg allerede havde fået :-)