Avatar billede bjarnefilm Juniormester
07. december 2011 - 21:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Væk med ikon i systray.

Jeg har Outlook Express.
Når jeg starter programmet op, kommer der et ikon i systray.
Det er et Windows Messenger ikon.
Når jeg holder cursoren hen over det, står der
  "Windows Messenger - Ikke logget på"
Det er noget min kæreste har rodet med.
Brugernavn og adgangskode er forsvundet op i den blå luft.
Konklusionen er, at når jeg starter "Outlook Express", så starter "Outlook Express" "Windows Messenger". Og "Windows Messenger" anbringer et ikon i systray.
Så vidt jeg kan se, så er der ikke noget sted i "Outlook Express", hvor der står "Start Windows Messenger ved opstart".
Så har jeg været inde under "Kontrolpanel -> Software", men "Windows Messenger" er ikke installeret software.
Hvordan får jeg demonteret "Windows Messenger".
Alle bidrag modtages med tak.

MVH
Bjarne
Avatar billede chalde Seniormester
07. december 2011 - 21:54 #1
Går ud fra det er Windows XP du sidder med, så følg:
http://www.dougknox.com/xp/tips/xp_messenger_remove.htm
07. december 2011 - 21:58 #2
(Der er nu et $££€$€$ fluepin et dybt sted i OutlookExpress menu, som netop får den gamle Messenger til automatisk at starte op sammen med den gamle Outlook Express ...)
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
07. december 2011 - 22:49 #3
Jeg har set efter i Outlook Express, men jeg kan ikke finde et flueben.

Jeg har fulgt Chaldes link, downloaded programmet og kørt det. Det har løst problemet, nu startes Windows messenger ikke.

Tak til alle, der har brugt tid på spørgsmålet.
Smid et svar, så deler jeg pointene.
Avatar billede chalde Seniormester
08. december 2011 - 07:41 #4
Ingen point her :)
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
10. december 2011 - 17:56 #5
Nu er det lukketid.
Avatar billede Novice-1 Forsker
12. december 2011 - 11:44 #6
ellers kan man også deaktiverer opstart af de fleste programmer inde i ccleaner/ værktøjer/ opstart

eller programmet Startup  eller startuprun  Alle tre har jeg i sin tid hentet hos www.spywarefri.dk

Men husk -at du nøjes med at deaktiverer programmer -eller det plejer jeg selv, så burde det ikke kunne  gå helt galt