Avatar billede simsen Mester
21. november 2011 - 13:01 Der er 1 løsning

.Net programmer og widescreen problemer

Et nyt "problem", jeg er stødt på (og den her er privat)...Jeg aner ikke om jeg skal skrive den her i kategorien eller ej, men ved det er et .Net problem, så håber lidt på, at nogle af jer har stødt ind i samme problem og kan hjælpe.

Et .Net program kører på en windows7 maskine med 125% font dpi. Tekster og knapper ser forfærdelig ud. Nogle vises slet ikke i programmet.

Jeg har googlet mig frem til 2 løsninger:

1) Sæt dpi generelt ned til 100% (denne virker, men hun vil ikke den løsning)......

2) Højreklik på exe filen og vælg Egenskaber/Kompatibiltet. Sæt flueben i "Deaktiver skærmskalering ved højopløsningsindstillinger"

Nr. 2 virker så bare ikke (vi har endda forsøgt at genstarte computeren efter at have sat den). Den bruger stadig 125% på programmet. Jeg har forsøgt at køre programmet i WinXP kompatibilitetstilstand - heller ikke nogen virkning. Jeg har faktisk forsøgt at sætte alt på "Kompatibilitet"s fanebladet og kan ikke se nogen som helst ændringer i programmet.

Jeg har også forsøgt at skifte indstillinger for alle brugere. Heller ikke nogen virkning.

Hvad har jeg ellers af muligheder, så hun kan se det program med 100% font dpi og ikke 125% som hun gerne vil køre med i alle andre programmer?
Avatar billede simsen Mester
29. november 2011 - 15:42 #1
Lukker