Avatar billede petrolhead Nybegynder
21. november 2011 - 11:12 Der er 3 kommentarer

Fra Outlook 2010 til Outlook 2010....

Hej Eksperter!

Jeg plejer at have nogenlunde styr på opsætning og installation af email klienter. Og havde regnet med at en opgradering af svigerfars Outlook 2010 prøveversion (-medfulgte i Office home&student) til en fuld købt version af Outlook 2010 ville være piece of cake.

ved både opgradering til fuld version, eller afinstal af prøveversion bliver Outlook ved med at huske tidligere opsætning, og dermed huske den er prøveversion. Jeg kan derfor ikke slette/rette i instillinger for den enkelte emailkonto. Svigerfar er med på at ALT slettet, bare han fremadrettet kan bruge sin dyrt indkøbte Outlook 2010 fuldt ud.

Hvad gør vi? Har endda prøvet at afinstallere Office pakken også, for at komme så tæt på "clean" install som muligt. Jeg har også flyttet outlook.pst filen til ekstern HD for at undgå at computeren selv genoprettet den tidligere konto automatisk.

Håber virkelig i kan hjælpe.. Svigerfar er klar til at hive skrivemaskine og brevpapir frem igen ;O/

Ps. Computer kører på Windows 7.
/Jacob
Avatar billede petrolhead Nybegynder
21. november 2011 - 22:08 #2
Tak for svar. Jeg vender tilbage med status straks det er prøvet.
Avatar billede petrolhead Nybegynder
21. december 2011 - 09:43 #3
Hej

Jeg vil blot lige følge op på udfordringen.

Ovenstående link hjalp ikke. Computeren havde registreret den købte software, så jeg kunne ikke æændre en trail til en fuld version.

Efter en masse panik forsøg valgte jeg at kontakte Microsoft support. Deres forslag var at jeg slettede datafilen i office, og oprettede én på ny. De kunne ikke forklare hvorfor skiftet fra Trail til fuld version ikke var lykkedes ;O(

Men faktum er, at både office og outlook virker som det skal nu. Gamle mails er væk, men det er underordnet i denne sammenhæng heldigvis.