Avatar billede lars_bjerg Nybegynder
14. november 2011 - 17:43 Der er 41 kommentarer

Outlook & et konstant Pop-up vindue!???

Jeg sidder med et problem, jeg simpelthen ikke kan finde en løsning på, og nu prøver jeg som sidste udvej, inden jeg reinstallere hele skidtet, meget mod min vilje... at spørge mig for herinde! Kan jo være der er nogen der er stødt på det her før!?

Jeg får i Outlook en dialogboks, som popper up hele tiden... vel en små 12-15 om dagen! Og jeg har simpelthen ikke været i stand til at finde ud af hvad der forårsager denne og hvordan faen jeg stopper den!? Eneste jeg kan se er at den kommer fra Outlook og den nævner et safari-dokument i info!??

Hjælp!!
Er der nogen der har et godt forslag og allerhelst en løsning!!!

Screendump af Pop-up vinduet:
http://www.screencast.com/t/mWFqINOBQ

PC info:
iMac (2 mdr gammel)
Windows 7 i bootcamp
Microsoft Outlook 2010
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
14. november 2011 - 18:13 #1
Popper den bare op af sig selv eller kommer den af at du klikker på et eller andet?
Avatar billede lars_bjerg Nybegynder
14. november 2011 - 18:22 #2
Ja, jeg har ikke kunnet indsnævre det til en handling endnu... desværre! Det havde jo nok hjulpet en del! ;-)

Nogen gange dukker den op når jeg trykker send på en mail og andre gange popper den bare op i baggrunden uden at jeg overhovedet har været inde i Outlook!??

Møg spøjst!!
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
14. november 2011 - 18:30 #3
Har du installeret nogen tilføjelses programmer i outlook?
Avatar billede lars_bjerg Nybegynder
14. november 2011 - 19:14 #4
Nej det har jeg ikke! Ikke bevidst... Men det er jo Faneme ikke til at sige nu om stunder hvilke andre Add-ons der har snabler ned i Outlook!? :-/
Avatar billede lars_bjerg Nybegynder
25. november 2011 - 10:27 #5
Nåh... har forsøgt at afinstallere Safari, for at finde ud af om den SafariHtml fil der henvises til i PopUp vinduet, nu også havde at gøre med Safari!?

Det havde den så IKKE!??

Det er nu kammet så meget over, at hver gang jeg blot markerer en besked i Outlook, så popper disse PopUp vinduer op! Og den fortsætter stadigvæk med at Poppe op i baggrunden uden at jeg er i nærheden af Outlook! Det bliver altså til en HELVEDES masse PopUp vinduer i løbet af dagen!! VIRKELIG FRUSTRERENDE!!!

Al hjælp vill være virkelig værdsat!!!
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
25. november 2011 - 11:29 #6
Prøv en gang og installer og køre ccleaner. Når programmet er installeret så skal du bare bruge standard indstillingerne.
Du kan hente programmet her:
http://www.piriform.com/ccleaner/download/standard
Avatar billede lars_bjerg Nybegynder
28. november 2011 - 11:14 #7
Argggghh...

Havde vist rigtig fået håbet op om en løsning på dette helvede af en omgang PopUp vinduer, da der endelig faldt et foreslag til noget jeg kunne prøve!!... det hjalp bare ikke med CCcleaner!

ÆV!!!

Ellers virkelig værdsat "THOMASMYG"!!
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
28. november 2011 - 12:59 #8
Har du prøvet og kigge under Alle programmer -> Start om der ligger noget der, som du ikke kan genkende?

Du kan også prøve og gå ind under c:\Users\<Dit brugernavn>\AppData... altså den sti som du kan se i popup vinduet og så slette den fil som har det navn der står på popup vinduet.
Avatar billede lars_bjerg Nybegynder
28. november 2011 - 13:17 #9
Endnu engang... din indsats er TOP værdsat! :)

Der ligger ikke noget under "Alle Programmer" jeg ikke kender til! :-/

Og så er det forskellige filer den henviser til, hver evig eneste gang jeg markerer en besked i Outlook, og de 2 X 2 PopUp vinduer popper frem! Kan ikke finde den mappe der henvises til i PopUp vinduet... og har studset noget over at det ser ud som om den spørger mig om jeg ønsker at gemme en fil FRA en "lokal mappe"!? Gir det mening for dig!??

Nøøøjjjj... jeg er kogende af frustration!!
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
28. november 2011 - 18:48 #10
Nej det giver ikke umiddelbart mening for mig, det jeg ikke kan lure er at det sker når du laver noget i outlook, kommer popup vinduerne når outlook er lukket ned?
Avatar billede lars_bjerg Nybegynder
28. november 2011 - 18:53 #11
Nej, de kommer ikke når Outlook er lukket ned!

De kommer faktisk heller ikke når jeg markerer en rapportmail, fandt jeg ud af idag... dvs, når jeg markere et autosvar på at en mail f.eks er læst af en modtager dukker de ikke op, men hvis jeg blot markerer en hvilken som helst anden mail, så popper der disse 2 vinduer op, som jeg så må lukke eller må hoppe tilbage ind i Outlook før jeg kan lave noget som helst!

Voldsomt frustrerende!!
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
28. november 2011 - 20:52 #12
Hvilken outlook version bruger du? Disse mails hvor popupen forekommer, hvilket format er de skrevet i, almindelige tekst eller HTML?
Avatar billede lars_bjerg Nybegynder
28. november 2011 - 21:19 #13
Det er som noteret, Outlook 2010 jeg bakser med!

Formater er både almindelig tekst og html!... det er ikke afhængigt af hvilken type det er... bare jeg markerer en af dem, så popper vinduerne på livet løs! Ja, lige på nær de her rapportmails som nævnt!
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
28. november 2011 - 21:29 #14
Beklager hvis jeg kommer til og stille de samme spørgamål, men hvor kommer de rapport mails fra? Hvad er det du markere, tekst billeder...?
Avatar billede lars_bjerg Nybegynder
28. november 2011 - 21:35 #15
Helt iorden du! Du må i den grad stille ALLE de spørgsmål du vil... jeg vil bare ha de her PopUp vinduer af H-til!!! ;-)

Jeg markerer blot en mail i listerne til venstre (f.eks inboxen og sendt osv!) i Outlook... altså trykker på den en gang, så jeg kan se mailen du ved! Ikke dobbelttryk for at åbne mailen, men et single tryk for at se den vinduet til højre! i samme øjeblik den bliver markeret Popper disse 2X2=4 vinduer op!

Gir det mening!?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
28. november 2011 - 22:40 #16
Ja det giver faktisk lidt mening. Skal det forståes sådan at du ser dine mails i en indholdsrude? Hvis ja har du prøvet og slå indholdsruden fra og dobbelt klikke på en mail så den åbnes?
Avatar billede lars_bjerg Nybegynder
28. november 2011 - 22:56 #17
Nu afprøvet... så popper vinduerne IKKE længere op!
Men jeg kan altså ikke undvære min læserude!
Hva så!??
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
29. november 2011 - 12:44 #18
Hvad er din standard browser?
Avatar billede lars_bjerg Nybegynder
29. november 2011 - 13:19 #19
Det har hele tiden været Safari, men i denne proces har jeg forsøgt at afinstallere Safari, fordi der i de her PopUp vinduer, står nævnt at fil-typen der ønskes gemt er en SafariHtml! Men det hjalp selvfølgelig ikke!
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
29. november 2011 - 13:23 #20
Har du været inde og vælge en ny browser som standard browser?
Avatar billede lars_bjerg Nybegynder
29. november 2011 - 14:00 #21
Hmmmm... godt spørgsmål... Næh... tror bare jeg afinstallerede Safari og så kørte videre med Explorer for at finde ud af hvad det her handlede om... Jeg forsøger lige!
Avatar billede lars_bjerg Nybegynder
29. november 2011 - 14:04 #22
Hmmmm.... det medførte en ganske interessant lille ting...

Nu siger den HTML-dokument og ikke SafariHtml!

Siger det dig noget klogt!??
Avatar billede lars_bjerg Nybegynder
29. november 2011 - 14:05 #23
Altså... PopUp vinduerne fortsætter, men filtypen defineres nu som HTML.dokument og ikke SafariHtml som før!
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
29. november 2011 - 14:27 #24
Kan du ikke lige prøve og sende den seneste mail til mig som du har problemer med, du kan sende den til "support (a) hilsoe.dk"
Avatar billede lars_bjerg Nybegynder
30. november 2011 - 13:50 #25
uhaaa... jamen det er ikke én mail eller enkelte mails jeg har problemer med!... disse PopUp vinduer, dukker op ved ALLE de mails jeg markerer, i ALLE mine mapper, inbox, sendt post, slettet post, arkiveret post... dvs ikke blot en eller anden mail!

Så det kan vel ikke have noget at gøre med mails'ne hva!?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
30. november 2011 - 14:27 #26
Jo det kan det muligvis godt. Jeg ved godt det er alle mails du har problemer med, men jeg vil bare gerne bede om en af dem og det kan bare være den seneste.
Avatar billede lars_bjerg Nybegynder
30. november 2011 - 14:32 #27
allrighty... jeg har forsøgt at maile den til din mailadresse!

Din hjælp er SUPER værdsat!!
Avatar billede lars_bjerg Nybegynder
01. december 2011 - 14:55 #28
Nåh... så tog jeg konsekvensen af det her SKIDT og afinstallerede Outlook! Genstartede skidtet, Installerede Outlook igen, genstartede skidtet og tjaaa....

MINE POPUP VINDUER ER DER STADIG!!????

AAaaarghh...!!!
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
01. december 2011 - 15:07 #29
Du skal søge på knyt i windows søgefeltet, så kommer der et enkelt mulighed frem i toppen "Skift den filtype, der knytter til et filtypenavn" derinde skal du så finde .htm og .html og knytte dem til Internet Explorer.
Avatar billede lars_bjerg Nybegynder
01. december 2011 - 15:11 #30
De er tilknyttet Internet Explorer! :-(
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
01. december 2011 - 15:19 #31
Hvad så med .mht og .mhtml?
Avatar billede lars_bjerg Nybegynder
01. december 2011 - 19:26 #32
De er også tilknyttet Internet Explorer!

Aaaarggghhh...
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
02. december 2011 - 10:20 #33
Hvad så med .msg? Det lidt et skud i tågen.
Avatar billede lars_bjerg Nybegynder
02. december 2011 - 10:44 #34
Den er tilknyttet Outlook! Men det skal den vel være!?
Avatar billede lars_bjerg Nybegynder
02. december 2011 - 10:45 #35
Damn... har sgu efterhånden dårlig samvittighed over at der ikke er en løsning og du alligevel bliver ved og ved Thomas! :-/

Virkelig værdsat!!!
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
02. december 2011 - 10:49 #36
Ja det skal den. Jeg må lige læge hovedt i blød og så vender jeg tilbage.
Avatar billede lars_bjerg Nybegynder
02. december 2011 - 10:54 #37
Helt iorden!

Ville det hjælpe vist jeg lavede en Screencast af hvad det egentlig er der sker!??
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
02. december 2011 - 10:58 #38
Ja det må du gerne, kan jo være det hjælper.
Avatar billede lars_bjerg Nybegynder
02. december 2011 - 12:10 #39
Her er en screencast af skidtet...

http://www.screencast.com/t/Pn17zdwdedo
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
14. december 2011 - 12:49 #40
Hej Lars, jeg har ikke glemt dig, men jeg kan ikke se hvad der skal til for at løse dit problem, så det er ude over mine evner.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
01. august 2012 - 19:14 #41
Hej Lars

Jeg faldt lige over dit spørgsmål, har du fået løst problemet?

Thomas