Avatar billede lsskaarup Nybegynder
08. november 2011 - 12:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Oprette regel på anden brugers delte mappe

Hej, vi har en underligt problem i Outlook 2010.

Vi har 3 brugere, hvor den ene (B1) har delt nogle mapper, så en af de andre (B2 og B3) har tilgang til disse. De har fuld rettighed, og det virker fint.

De vil nu godt lave nogle regler på deres mail, som tjekekr ved afsendelse og flytter mails over i disse delte mapper.

Det underlige er at kun er B1 der kan få reglerne til at læse/tilføje de delte mapper. Når vi prøver at lave reglen hos B2, tilføjer Outlook ikke mappe i flytningsbetingelsen.
Hvis B2 tilgengæld opretter en ny mappe, så kan den godt bruges. Dog kun indtil genstart, for så vil Outlook heller ikke læse/tilføje denne mappe. Reglen fungerer dog stadig.

Problemet er helt det samme for B3, derfor er det heller ikke en løsning at lade B2 oprette mapper, for B3 kan heller ikke få de tilføjet.

Hvad kan der være galt, og især hvad skal vi gøre for at løst problemet?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
08. november 2011 - 14:05 #1
Hvordan har i delt disse mapper, eller hvordan har i gjort dem tilgængelig hos b2 og b3?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
08. november 2011 - 20:23 #2
De er delt igennem Outlook, hvor B2 og B3 har fået rettigheder som ejer af mapperne, på lige fod med B1

Derefter er de hos B2 og B3 blevet tilføjet postkontrolpanelet, hvor man under brugeren indstillinger kan tilføje, at der skal åbnes andre postkasse ud over brgueren egen.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
08. november 2011 - 21:08 #3
hmm det kan desværre ikke lade sig gøre så, det tvivler jeg stærkt på, alternativt kan i oprette en offentlig mappe, som alle brugerene har adgang til, eller i kan gøre det at B2 og B3 opretter en regel der kigger på e-mailen når den bliver afsendt, hvis den opfylder kravet bliver den sendt videre til B1 - B1 har så en regel der tager alt fra B2 og B3 med specifikt emne eller ligne og ligger ned i mappen..
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
08. november 2011 - 21:59 #4
Men hvorfor kan vi så følgende:
Når vi laver reglen hos f.eks. B2, så kan vi ikke vælge en allerede eksisterede mappe, MEN hvis vi laver en ny, så kan vi godt vælge den, og få reglen til at fungere.

Så ser det jo ud til at det virker i praksis, bare ikke når man vil lave reglen på en eksisterede mappe.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
08. november 2011 - 22:50 #5
a'hva, det giver ikke så meget mening - du kan ikke oprette en regel på en mappe der allerede eksistere - den delte eller b2's egne?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
09. november 2011 - 08:29 #6
Jo, på B2's egne, men ikke B1's delte mappe.

Men hvis B2 opretter en delt mappe hos B1, under regelopsætningen, så giver det ingen problemer.

Der er simpelthen ingen logik i det, for hvorfor virker det så ikke, hvis mappen er lavet inden regelopsætningen?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
09. november 2011 - 10:37 #7
ja, det er der ikke meget logik over - kører i med chache lagret exchange tilstand?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
09. november 2011 - 12:15 #8
Både og, normalt gør vi, men vi har i dette tilfælde prøvet både med og uden. -> ingen forskel
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
09. november 2011 - 16:47 #9
hmm ja så giver det ikke ret meget mening..

hvad med en ny lokal postprofil til de enkelte brugere..
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
09. november 2011 - 17:49 #10
Det kunne vi selvfølgelig prøve
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
17. september 2012 - 22:42 #11
Kan ikke huske, hvad løsningen blev