Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
07. november 2011 - 12:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende via Exchange fra android???

Hejsa,

Når jeg opretter en Exchange konto på min Android-telefon på 'Exchange Active Sync", kan jeg ikke sende mails via kontoen???

Jeg har ingen problemer med at modtage, ligesom jeg også kan få synkroniseret min kalender - jeg kan blot ikke sende mails???

Det 'sjove' af det hele er, at jeg samme problem via Exchange's egen webmail ('OWA'), så det virker som om, at der mangler en eller anden indstilling på Exchange serveren for at tillade at sende fra 'Eksterne kilder'.

Nogen, der kan hjælpe?
Avatar billede giweo Juniormester
07. november 2011 - 13:10 #1
Er du på en WiFi forbindelse der ikke tillader det ?
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
07. november 2011 - 13:23 #2
Det er ligegyldigt om det er via WIFI eller Mobilnet - og, på OWA er det også ligegyldgt om jeg er på kablet LAN, WIFI eller mobilnet.

Man kan kun få lov til at sende mails, hvis man gør det direkte på Exchange via Outlook...

Og, det må være noget med vores Exchange-servers opsætning at gøre, for hvis jeg opretter en Exchange-konto til en anden Exchange server, så er der ingen problemer...
Avatar billede giweo Juniormester
07. november 2011 - 13:59 #3
Hvilken version af Android har du  -  det skal være en der forstår SSL
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
07. november 2011 - 14:14 #4
Tja, hvis det virker på en anden Exchange-server, end vores her i firmaet, må jeg antage, at Android-versionen er OK.

Jeg selv benytter Samsung Galaxy SII, med Android 2.3.3.
Det virker heller ikke på en HTC Desire Z.

Men, på begge telefoner virker det, hvis vi prøver med en anden Exchange-server - altså må det være vores Exchange-server, der mangler en indstilling...
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
08. januar 2012 - 09:41 #5
Lukker