Avatar billede sfollmann Nybegynder
26. oktober 2011 - 00:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hente info fra kørtekort!

Hej jeg skal lave et bruger oprettelses system hvor man henter info fra et kørekort, nogle der har erfaring med dette?

Programmerer normalt i PHP og MYSQL, men ved ikke om det kan lade sig gøre med dette?

Fandt denne kortlæser http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=magnetkort&pid=305814

Er der overhovedet brugbart info i et kørekort?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
26. oktober 2011 - 01:20 #1
Tvivler stærkt på at du kan gøre det i PHP.

Du kan lave et webinterface i PHP som så kan sendes til via en webrequest.

Jeg vil mene at du skal bruge et client program, til det.
Avatar billede kentora Nybegynder
26. oktober 2011 - 07:03 #2
Jeg tror det kan lade sig gøre på en linux computer, med noget seriel kommunikation (uden at være sikker på hvordan kortlæseren virker...).

Udover det så er der altså ikke magnetstribe på ret mange kørekort, ihvert fald ikke jeg har set..
Avatar billede The_Buzz Novice
26. oktober 2011 - 09:56 #3
Der er da ikke nogen magnet stribe på mit kørekort...
Avatar billede sfollmann Nybegynder
26. oktober 2011 - 10:04 #4
Kom jeg også til at se, ideen var taget fra et udenlandsk system :-)
Avatar billede sfollmann Nybegynder
04. januar 2012 - 09:20 #5
opgav ideén!