Avatar billede Flonkey Nybegynder
23. oktober 2011 - 23:41 Der er 8 kommentarer

Waoo Sydenergi Nedgraderingsgebyr eller ej?

Hejsa..

Jeg har Waoo 40/40 til en pris af 199 de første 6 mdr.

Hastigheden er alt for meget for mig, og jeg vil gerne nedgradere den til 15/15, men det koster 299,- i gebyr

Oprettelsen er tilgengæld gratis, Jeg har spurgt kundeservice om jeg virkelig skulle lukke og åbne igen for at undgå gebyret eller det blot var en std. gebyr. de siger at man skal være væk i 6 mdr for at blive betegnet som ny kunde eller vil de opkræve de 299,- ved oprettelsen.

Det er jo ikke en ny kampainepris jeg vil have blot deres standart 15/15 til normalt pris

Kan det være rigtig? jeg har spurgt efter et link til vilkår men jeg får kun linket til prisen på nedgraderingsgebyret til 299,-

Hvad mener i? kan det være rigtig man skal være væk i 6 mdr før det ikke er en ny kunde?

Jeg syntes ikke jeg har lyst til at give 299,- kr for ingen ting.

Mvh
Flonkey
Avatar billede buttwipe Juniormester
24. oktober 2011 - 00:00 #1
Gebyr for nedgradering er omtalt på side 9 (Særlige vilkår) i Waoo's abonnementsvilkår.

Ifølge hjemmesiden er gebyret 199,- og ikke 299,-.

Jeg ville have gættet på at Waoo oplyser kunderne om vilkårene, når aftalen indgås?
Avatar billede Six Nybegynder
24. oktober 2011 - 00:03 #2
Det er ganske normal praksis at man skal betale for at nedgradere, men ikke for at opgradere :)
Avatar billede Flonkey Nybegynder
24. oktober 2011 - 00:11 #3
Hej med jer to..

Da jeg er tegnet gennem sydenergi går jeg ud fra de kan tillade sig 299,-

Jeg var godt klar over de 299,- i nedgraderingsgebyr

Det som jeg ikke kan forstå er, at jeg ikke blot kan opsige den og tegne den 14 dage efter
Nu hvor der ikke står at man ikke må?

De skriver at der skal gå 6 mdr hvor man ikke er kunde ellers koster det nedgradering, men de kan ikke linke til det.

Tak for jeres tid
Avatar billede buttwipe Juniormester
24. oktober 2011 - 00:26 #4
Jeg tvivler på at de kan forlange at få de 299,-  for at oprette dig som ny kunde, men de kan selv vælge om de først vil have dig som kunde om 6 mdr.
Så det går nok hen og bliver 299,- for en nedgradering eller 6 mdr. uden fibernet.
Avatar billede Flonkey Nybegynder
24. oktober 2011 - 00:32 #5
Okay mange tak, Du har nok helt ret. Jeg tror bare ikke jeg forstod det da de skrev det

Jeg hørte det sådan at selvom jeg var opsagt så var jeg stadig kunde. Jeg tror jeg tager yousee
i 6mdr. så får jeg da lidt for 299kr
Avatar billede vejmand Juniormester
24. oktober 2011 - 01:16 #6
Citat:
Kampagnetilbud gælder kun for kunder, der ikke har modtaget internet, TV og/eller telefoni via deres fibernetforbindelse inden for de seneste 6 måneder.

Sakset herfra: http://www.waoo.dk/produkter/fiberbredbaand-din-bedste-internetforbindelse-nogensinde

Ved ikke lige om det er det tilbud du får, men fremgangsmåden er meget almindelig.......
Avatar billede buttwipe Juniormester
24. oktober 2011 - 02:01 #7
15/15 til 199,- er ikke et kampagnetilbud så den kan de ikke bruge.
Der er formentligt ikke noget juridisk der forhindrer en kunde i at sige et abo. op ( efter de første 6 mdr.)og derefter tegne et nyt der er langsommere og billigere (for at slippe for gebyret), men der er heller ikke noget der forhindrer Waoo i at vente 6 mdr. før de vil tegne et nyt abonnement med en tidligere kunde.
Så som jeg tidligere skrev er det nok et spørgsmål om at betale 299,- for nedgraderingen eller vente i 6 mdr.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
05. november 2011 - 17:14 #8
De er sku lidt fjollede nogen gange.
De vil åbenbart hellere tabe en kunde helt, frem for at nedgradere. Det er der da slet ingen økonomi i, de har jo allerede betalt din router.

Men det opdager de jo nok engang.