Avatar billede sfollmann Nybegynder
21. oktober 2011 - 11:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Gemme en fil på en computer harddisk via php

Hej

Jeg har lavet et system hvor jeg opretter fakturaer som pdf filer.

Derudover har jeg købt et program som overvåger en mappe og så printer når der kommer pdf filer. Det er nemt nok nu hvor serveren selv skal printe, at gemme filerne i en mappe den kan komme til, men hvad gør jeg når at filerne bliver genereret på en online server, og printeren står på en computer hjemme fysisk.

Jeg skal altså have en kode der ligger filerne ind i en mappe og hvor en computer med printer kan stå over overvåge denne mappe.

Kan det gøres mere simpelt ved hjælp af et ftp software, hvor jeg overvåger den online mappe?

Så ryger den måske udenfor php afdelingen men lad mig høre hvad i tænker!
Avatar billede olebole Juniormester
21. oktober 2011 - 17:46 #1
<ole>

Jeg ville nok skrive et lille lokalt program, der overvåger mappen på serveren og henter evt. nye filer ned til printning. Men det ville ikke være et PHP program

/mvh
</bole>
Avatar billede sfollmann Nybegynder
04. januar 2012 - 09:21 #2
Gik i stå med denne måde at gøre det på, tager den måske op senere...