Avatar billede bongo7 Praktikant
17. oktober 2011 - 20:26 Der er 1 kommentar og
1 løsning

sql sætning usynlig fejl

hejsa, er gået helt kold i at finde ud af hvorfor den ikke vil accepterer denne sætning

kan i kigge på det

strSQL = "UPDATE products SET (smallImageUrl, imageUrl) = ('"+Request.QueryString("smallImageUrl")+"', '"+sMyString+"') WHERE idProduct = ' " +Request.QueryString("id")+ " ' "

den smider denne fejl

[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-5.0.90-log]You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ' imageUrl = '00.0010.104_sm.jpg', '00.0010.104_st.jpg' WHERE idProduct = ' 2630 ' at line 1
17. oktober 2011 - 20:36 #1
Du har to felter i tabellen products, smallImageUrl og imageUrl, som du begge vil have updated til den samme værdi.  Ifølge http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/update.html , i stedet for at sige SET (smallImage, imageUrl) = et eller andet, skal du bruge denne syntaks:

SET smallImage = et eller andet, imageUrl = et eller andet WHERE idProduct= ....
20. oktober 2011 - 02:03 #2
bongo7, så du mit indlæg?  Jeg opretter dette som et svar, idet jeg tror jeg har hjulpet med problemet, og jeg håber du accepterer det.  Hvis du ikke mener jeg har hjulpet, så opret selv et svar accepter det og luk dermed spørgsmålet.