Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2011 - 23:11 Der er 9 kommentarer

HP Pavillion dv6612eo webcam driver

Jeg har upgraderet fra Vista til Win7 Ultimate 32bit for flere år siden uden problemer.

Nu mangler webcam pludselig (enhedshåndtering nævner intet) og jeg kan ikke se, hvad der skulle have forsaget ændringen...

Har prøvet driveren til WinXP (fundet på http://www.eksperten.dk/spm/872921) men intet forandrer sig selvom installeringen forløber uden fejlmelding.

Intet held med at søge efter drivere på nettet desværre.

Forslag modtages meget gerne.

Mvh Christopher
Avatar billede helt83 Nybegynder
17. oktober 2011 - 08:26 #1
Hej Stopher78

prøv engang at hente slimdrivers installer det og lad det scanne din pc den skulle nok være istandt til at finde den driver du har behov for hvis den er lavet til Win7 Ultimate.

mvh
helt83
Avatar billede helt83 Nybegynder
17. oktober 2011 - 08:28 #2
Glemte lige at spørge om en ting, findes dit webcam i enhedshåndtering eller der det der ikke?
Avatar billede Cypern Nybegynder
17. oktober 2011 - 09:39 #3
Tag Vista driveren på HP´s hjemmeside.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2011 - 22:17 #4
Webcam figurerer ikke i enhedshåndtering desværre.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2011 - 22:54 #5
#1 Slimdrivers finder desværre intet webcam.

#3 Var inde på HPs hjemmeside under http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?cc=us&dlc=en&lang=en&lc=en&os=2093&product=3641575 men webcam driveren figurerer desværre ikke under Vista-mulighederne for download.

Har forsøgt med DriverMax som foreslået under http://www.eksperten.dk/spm/872921 uden held, formentlig fordi der ikke findes en Win7 webcam driver - som slimdrivers...
Avatar billede helt83 Nybegynder
18. oktober 2011 - 23:44 #6
Dit webcam er enten defekt eller blevet deaktiveret, har du tjekket i bios om der er mulighed for at tænde og slukke for det? Er der en funktions tast der kan tænde for det på din pc. FN + en F tast?

mvh
helt83
Avatar billede larsini Seniormester
19. oktober 2011 - 10:34 #7
jeg har en hp pavilion dv6645eo, kører windows7, og hos mig hedder driveren: microsoft 6.1.7601.17514 dateret 21-06-2006, prøv at google, så dukker der noget op - måske noget der kan bruges ??
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2011 - 13:50 #8
#6 Jeg har ingen grund til at tro webcam er hverken deaktiveret eller defekt - figurerer Jeres webcams i Enhedshåntering? Ingen webcam figurerer i bios, bios er seneste udgave.

Jeg er mere tilbøjelig til at tro det er driver-relateret, men jeg er ikke ekspert!

#7 6.1.7601.17514 på Google giver hits på Mitsumi CD-ROM drev osv, men ikke lige mit webcam desværre, det var forsøget værd dog, tak.

Har nu udviklet grå hår i en relativt ung alder...
Avatar billede helt83 Nybegynder
23. november 2011 - 07:47 #9
Har du fået løst dit problem, husk at lukke dit spørgsmål og del point ud hvis der er nogle der skal have point.