Avatar billede moba06ab Nybegynder
11. oktober 2011 - 15:18 Der er 4 kommentarer

IP Webcam til udendørs brug

Hej,

Jeg skal bruge et ip webcam til udendørs brug, der skal kobles til et trådløst net fra TDC via en router.

Synes ikke der er meget information at finde på området, så måske nogle her kan hjælpe.

Kravet er, at webcam'et kan holde til al salgs vejr og kunne række en 10-20 meter. Samtidig skal det være muligt for en 10-20 personer at tilgå webcam'et samtidig over nettet.

Jeg er meget i tvivl om det kræver en bedre netforbindelse - eller hvad der skal til.

Nogle der har gode forslag?

vh
Morten
Avatar billede m_soender Nybegynder
11. oktober 2011 - 17:16 #1
Har du et bestemt prisleje det kamera må ligge i. Har selv gode erfaringer med Axis kamera. De har dog ikke et udendørs kamera som er lavet til wireless, men hvis du aligevel skal have strøm trukket der ud hvor det skal sidde ville det måske være lige så nemt at trække et CAT6 kabel og så føde kameraret via noget PoE.

Link til Axis med deres outdoor kamera serie http://www.axis.com/products/video/camera/outdoor/index.htm

/
Martin
Avatar billede moba06ab Nybegynder
12. oktober 2011 - 22:50 #2
Hej Martin,

Tak for svaret - det kunne bestemt også være en løsning. Måske er det også mere stabilt at trække et kabel...og så er det tilmed også ret svært at finde noget, der både opfylder udendørs-kravet og wireless-kravet...

Det skal selvfølgelig være billigst muligt, men samtidig være noget, der fungerer stabilt - jeg havde forestillet mig 3-6000 kr.

Ved du noget mere/erfaringer om kravet til netforbindelsen? - jeg tænker på hvad der skal til, for at måske 20 personer kan tilgå det samtidigt over nettet..

/Morten
Avatar billede moba06ab Nybegynder
15. oktober 2011 - 19:07 #3
Der er nok vigtigt er pointere, at de, jeg har brug for, blot er et webcam, der tager et billede hvert 5-10 sek. og viser det direkte et sted på nettet...

Men det er som om, man kun kan vælge mellem et udendørs overvågnings kamera, der streamer, og ikke er egnet til det formål. Og at "normale" webcams slet ikke findes i udendørs udgaver...

Nogle forslag? ;)
Avatar billede m_soender Nybegynder
15. oktober 2011 - 23:46 #4
Så vidt jeg husker kan du få nogle af Axis kamerarene til at uploade billeder til en ftp server. Du burde også kunne sætte noget motion detektion op således at det kun sker når der sker en vis ændring i billedet indenfor et givent område.

Det her kamera fra Axis http://www.axis.com/files/datasheet/ds_q1755_q1755e_42729_en_1107_lo.pdf har jeg tidligere brugt i nogle projekter og synes vældig godt om det.