Avatar billede exchange_user Nybegynder
11. oktober 2011 - 10:17 Der er 4 kommentarer

Exchange 2003

Vores exchange var sat op til at bruge smart host smtp.mail.dk

Det virker så ikke mere fordi TDC (tror jeg nok) blokere når email domænet ikke ligger hos dem.

Anyways, problemet er så at jeg skal have exchange til at bruge one.com's smtp server til at sende email til istedet.

Jeg aner ikke om de bruger smart hosts jeg ved bare ud fra de information jeg har fået fra dem at porten er 2525 og jeg skal logge ind med mit konto brugernavn / adgangskode som jeg har hos one.com

Jeg ville høre om der var een som kunne hjælpe mig det nemmeste for mig ville være hvis du evt. kunne skrive det til mig så jeg nemt kan ændre der hvor der skal ændres fra altså at gå fra at bruge tdc som smart host til at bruge one.com's smtp server som vist nok er send.one.com på port 2525

altså hvis du kan skrive det i en slags 1. under punkt klik skriv
2. blah blah
3. sæt hak i blah

Håber en som kan hjælpe!! :o)

Tak
Avatar billede micma18_ Nybegynder
11. oktober 2011 - 16:32 #1
Normalt så kan man logge på en smtp server, med en af jeres  bruger konti. Og så kan du få lov at sende emails igennem hosten.
Det kan være nødvendigt at gøre det på den måde, hvis I ikke har et TDC erhvervs abbonnement. For så er port 25 blokkeret!

Ellers er det mest normale nok, at sætte exchange op, til at route udgående mails via DNS. Altså sende mails direkte til modtagerens mail server.
Og igen, det kan være lidt problematisk hvis modtageren laver reverse dns opslag, og jeres exchange server ikke har samme ip, som det dns navn den identificerer sig med. Det kan ske hvis i eks. har et webhotel, som hoster jeres hjemmeside og forwarder mail.
Og så kan man eventuelt vælge smarthost løsningen til at sende mails via, så modtageren kan verificerer dem.
Avatar billede Wally73 Mester
11. oktober 2011 - 18:28 #2
http://msmvps.com/blogs/kwsupport/archive/2005/10/08/69816.aspx

Husk at rette eventuelle SPF-records i jeres DNS-servere.
Avatar billede exchange_user Nybegynder
11. oktober 2011 - 19:08 #3
Tak begge 2 for jeres svar.

Vi er ikke blokeret af TDC på nogle porte
Læs venligst mit ? igen og se om i kan formulere det at ændre servere fra at bruge TCD's smtp.mail.dk i smarthost på exchange 2003 til at gå til one's send.one.com port 2525 med godkendelse af brugernavn / password så vi igen kan sende emails.

Vi har kun 1 server stående og 1 domæne på nettet hostet hos one.com, emails på klienter er sat på til deling af outlook, kalender, og logge på exchange for at sende og modtage.

Ellers ikke noget, ret simpelt faktisk
Avatar billede supportsiden Professor
29. oktober 2011 - 11:42 #4
Google : exchange 2003 autheticate smtp smart host
http://www.dnsexit.com/support/mailrelay/exchange/setup.htm
http://support.microsoft.com/kb/265293

Du skal muligvis ikke bruge det sidste med ETRN

Prøv med port 25 istedet, det virker når man sender fra one.com hosted site

Ja, TDC (og andre) lukker for SMTP relay service.

Jeg ville dog istedet købe SMTP relay service, f.eks. SmartSMTP.dk.

Det er billigt og giver dig også mulighed for at få scannet både ind og udgående mails, hvidlist/sortlist, mailkø med mulighed for at læse og skrive mails hvis din server er nede. Du får også MX backup og mulighed for filtrering af indgående SMTP servere.
Der er også AD integration.