Avatar billede Magnus71 Nybegynder
10. oktober 2011 - 22:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP - COMPUTERKØB

Hej. Min tidligere computer er lige gået i stykker og søger nu en ny, men er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Den skal primært bruges til studie og internet, men ser også gerne film og sputnik osv...
For at den er nem at have med skal den være 13" og da det ser sort ud med finanserne vil jeg bruge omkring de 3.500 kroner på den.
Har kigget lidt på nettet men det skader næsten mere end det gavner, da jeg ikke ved hvad det er jeg skal gå efter, om processoren skal være fra AMD eller Intel, hvor mange Ghz og RAM den skal ha osv...
Så jeg vil høre om der er nogen der har nogle gode forslag, der evt. er bakket op af nogle tests? :)

- har haft kigget lidt på den her, men jeg er meget i tvivl om hvor god den er. http://www.pricerunner.dk/pi/27-2738673/Baerbare/MSI-X-slim-(X370-081NE)-Produkt-Info
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2011 - 10:09 #1
hej Magnus

bruges til studie og internet

hvd for noge studie ???? er det  musik studie  eller video studie  eller billed  studie

vis det er til studie så det dyt professional med en pc !!  du skal ha MAC /apple  http://store.apple.com/dk/browse/home/shop_mac?afid=p219%7CGODK&cid=OAS-DK-KWG-DK_Laptop-DK

Mac Pro.

http://store.apple.com/dk/browse/home/shop_mac/family/mac_pro?mco=MjMzOTQ1Njc

MEN vis du vil ha pc  så har microsoft lavet en mac udgave som kan køre på pc uden DMG filerr .-  den OS systemet er windows 7 professionel  (det er  pisse godt )

Windows 7 x86 Mac OSX

http://www.google.dk/search?hl=da&psj=1&gs_upl=2047l4953l1l5828l5l5l0l0l0l0l375l1188l0.1.3.1l5l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&biw=1024&bih=563&wrapid=tlif131832017125010&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&q=windows%207%20mac#um=1&hl=da&tbm=isch&sa=1&q=Windows+7+x86+Mac+OSX+&oq=Windows+7+x86+Mac+OSX+&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=s&gs_upl=40703l40703l0l46641l1l1l0l0l0l0l360l360l3-1l1l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=477071a0ebaddf51&biw=1024&bih=563

MEN har ikke kunne finde en product key :(((
Avatar billede Magnus71 Nybegynder
11. oktober 2011 - 10:43 #2
Hej. Ville virkelig gerne have en mac men som sagt har jeg ikke råd :/
Jeg forstår ikke helt hvad  du mener med den pc lavet som mac, hvad er DMG filer? - og det er som om dit link ikke virker, jeg kommer bare ind på google ;)
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2011 - 10:49 #3
når !!

1 go ind på http://www.google.dk/imghp?hl=da&tab=wi

2 skiv Windows 7 x86 Mac OSX
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2011 - 15:13 #4
Jeg selv har denne model
Nokia 3G Booklet 10,1"

Den bliver ikke varm neden under når den bruges.
og du kan nemt gøre det du ser på skærmen større at se på

Jeg har købt min for 169 pr mdr. hos telia i 24 mdr.
uden gebyr eller renter. lidt over 4000 koster den når den er færdig betalt.

Der følger et simkort med som stikkes ind i siden på computeren.
Hurtig internet forbindelse - jeg husker dog ikke lige prisen på internettet

se link
http://www.sizlopedia.com/2009/08/24/features-new-nokia-booklet-3g-mini-laptop/

Jannick
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
25. november 2011 - 09:56 #5
@rasmus64745

Bare fordi han skal bruge den til studie kan han da sagtens klare sig uden Mac!

Desuden ser "Windows 7 x86 Mac OSX" ud til at være lavet af nogen hackere, og er bestemt ikke noget Apple har været inde over - og er derfor ulovligt.
-

Generelt er AMD faldet bagud i forhold til Intel i de nyere processere, og derfor anbefaler jeg at købe en computer med en Intel I3 (eller I5 hvis budgettet tillader).

Desuden er det også et kendt faktum at det bliver dyrere jo mindre man vil have det.

Det her er en 14" men kommer umiddelbart tæt på en god studiecomputer til prisen:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4178082
Avatar billede Magnus71 Nybegynder
11. april 2012 - 20:58 #6
:)