Avatar billede DesHanning Nybegynder
10. oktober 2011 - 19:30 Der er 4 kommentarer

Dreamweaver vil ikke finde MySQL database?

Hej.
Sidder og prøver at få dreamweaver til at oprette forbindelses til min MySQL.
Jeg har one.com som hoster, om jeg skriver følgende ind:

MySQL server: localhost
username: deshanning_dk
password: *******
database: deshanning_dk

men når jeg trykker test kommer: HTTP error code 404 !

hvad er det jeg går forkert ?
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2011 - 19:45 #1
Er det fra din egen computer du prøver at oprette en forbindelse til mysql hos one.com? Så kan du ikke bruge localhost. Og de fleste webhoteller begrænser nok adgangen til databasen, så det kun er websider der kører på webhotellet der har adgang.
Avatar billede DesHanning Nybegynder
10. oktober 2011 - 19:49 #2
Ja det er fra min egen computer, har også prøvet med deshanning.dk.mysql men det virker heller ikke !
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2011 - 19:57 #3
Jeg tror ikke du får adgang til mysql på webhotellet, men du kan prøve at spørge på deres support. Hvis der er adgang til mysql, skal du finde ud af hvilken ip adresse deres mysql kører på, og erstatte det med localhost.
Jeg plejer selv at køre en mysql database lokalt som jeg tester imod.
Avatar billede DesHanning Nybegynder
10. oktober 2011 - 20:09 #4
Okay så må jeg prøve at få fat i dem.