Avatar billede 2kanon Nybegynder
09. oktober 2011 - 17:46 Der er 7 kommentarer

bmp problem

Hej - er ny bruger, og har aldrig prøvet dette system før, så bær over med mig, hvis jeg klokker i det!
Fotodatabase oprettet i  access 2007  og styresystem Windows XP, hvor access har kørt uden problemer.
Har lige fået ny pc med  præinstalleret Windows 2007 Home edition og har selv installeret access 2010 proff, og nu kan jeg ikke indsætte .bmp filer som Ole-objekt i access - der vise kun et lille ikon i billedfeltet. Når jeg højreklikker i feltet kan læses: Pakke-Shell-objekt-objekt. (indtastes dette i Google fås anvisning på at det skal være .bmp-filer der indsættes i feltet)
Hvis jeg kopierer et allerede indsat billede og indsætter dette i Ole-objektfeltet indsættes dette normalt og ved at højreklikke i feltet kan læses: Bitmapbillede-objekt
Har forsøgt med reparation v.h.a. instal.disk.  Afinstallation/geninstallation uden resultat.
Kan det have nogen betydning, at styresystemet er Home 7, og Office er Professionel 2010
Avatar billede mugs Novice
09. oktober 2011 - 19:02 #1
Velkommen til eksperten.dk. Gør dig selv en tjeneste, at læse FAQ som jeg linker til:

http://www.eksperten.dk/faq

Jeg kan ikke eksakt sige hvor felen ligger. Har selv haft den for år tilbage i AC 2003. Men der er en bedre måde at gøre det på, end at bruge OLE-objekter. Det tager en hulens masse tid of plads på din HD. Jeg tror det var på Teknologisk Instituts hjemmeside, jeg fandt en langt bdre metode. Desuden ligger der en fin guide der beskriver fremgangsmåden.

Den går simpelthen på, at du blot linker med en tekststreng til et billede. Derved sparer du plads idet billedet ikke ligger i selve databasen. Når du så skifter post i formularen, følger billedet med.Hvis du lægger din e-mail, kan jeg sende et eksempel.
Avatar billede 2kanon Nybegynder
09. oktober 2011 - 19:38 #2
Jeg forstår ikke helt det du skriver, at billedet følger med når jeg skifter post, men jeg går ud fra at billedet bliver i feltet under det ID nunmmer, hvori det er indsat. Hvis det er rigtig opfattet, vil jeg gerne prøve det du foreslår. Min e-mail er kajjensen10@gmail.com
Avatar billede mugs Novice
09. oktober 2011 - 19:49 #3
Korrekt opfattet. Test db sendt
Avatar billede 2kanon Nybegynder
24. oktober 2011 - 11:34 #4
Efter en del korrespondance afbrød mugs pludselig forbindelsen - nok fordi jeg var for langsom i opfattelsen. Har nu kontakt med Microsoft der arbejder med problemer
Avatar billede mugs Novice
24. oktober 2011 - 11:55 #5
Jeg har ikke afbrudt forbindelsen - Har tværtimod ventet på dig i nogle dage
Avatar billede 2kanon Nybegynder
11. november 2011 - 17:15 #6
Har nu selv fundet en løsning på problemet - åben billederne i MS Clip Organizer og træk dem derefter ind i accessesdatabasen
Avatar billede 2kanon Nybegynder
08. december 2011 - 09:34 #7
Har nu selv fundet en løsning på problemet - åben billederne i MS Clip Organizer og træk dem derefter ind i accessesdatabasen