Avatar billede Idaida Juniormester
09. oktober 2011 - 16:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Amerika og dvd!

Hej
Vi er vil gerne sende en DVD til amerika, med en dansk film eksempeltvis Matador-serien. MEN kan de godt bruge vores dvd'er i Danmark i deres maskiner, i Amerika (nær Cicago)? Vi har før prøvet at sende en dvd, men der svarede de at de vist ikke kunne få det til at virke..hvorfor?
Avatar billede keysersoze Guru
09. oktober 2011 - 16:36 #1
Stort set alle DVD'er er regionskodede for at styre rettigheder etc - og for at regionskoderne giver mening er DVD-afspillere tilsvarende kodet til kun at kunne læse det format afspilleren tilhører. DK og USA ligger i hver sin region.

Flere steder, også USA, er det muligt at købe regionsfri afspillere ligesom de fleste afspillere vha ændringer i softwaren kan blive regionsfri - hvad der er lovligt i hvert enkelt land er jeg dog ikke helt sikker på.

Dette er i hvert fald grunden - og det kan løses, såfremt det er lovligt i USA, ved at købe en regionsfri afspiller eller opdatere den de allerede har.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. oktober 2011 - 17:36 #2
Der er meget langt mellem de regionsfri DVD afspillere i USA.

Saa modtager kan blive noedt til at bruge en computer til at afspille med.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. oktober 2011 - 17:57 #3
Jeg går ud fra at i har originalen, og at det er den i vil sende?
Hvis den køres gennem DVD Shrink, og herigennem fjerner regionskode, samt medsender den originale ville i have løst problemet.
Avatar billede Idaida Juniormester
16. oktober 2011 - 17:53 #4
Okay! Vidste ikke at det var så indviklet, men vil det så sige at man godt kan sætte dvden i en computer i USA?
Ja, det er originalen vi vil sende, og mange tak for de fine ideer, men desværre er det nogle halv gamle folk i USA, så tror at det bliver for besværligt med ny afspiller osv.
Avatar billede Idaida Juniormester
19. oktober 2011 - 19:35 #5
Nogen som ved om man så godt kan sætte en original filmdvd købt i danmark ind i en computer i USA?
Avatar billede keysersoze Guru
19. oktober 2011 - 20:38 #6
Der er større sandsynlighed for at det virker dér i forhold til på en decideret dvd-afspiller - men mig bekendt, uden at være ekspert på området, så er det langt hen ad vejen softwaren, altså programmet, på computeren der kan være låst. Det burde kunne løses fx med programmet DVD Region Free, men spørgsmålet er så om det også bliver over niveau for modtageren.

Hvis du har sendt film til dem før ville det letteste måske være at de fandt den frem og prøvede på deres computer?
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. oktober 2011 - 21:41 #7
#5
Nej, det tror jeg ikke. Det er samme "problematik" som med en stationær afspiller.
Se her fra mit eget drev i min pc: http://peecee.dk/uploads/102011/Udklip5.JPG
Avatar billede Idaida Juniormester
02. november 2011 - 20:27 #8
Okay tak for svar :-)