Avatar billede Magnus71 Nybegynder
04. oktober 2011 - 14:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Skærm forbliver sort ved opstart?

Hej. i går sad jeg og surfede på min computer, en NovaBook Terminator med 'Windows Vista Home Premium', pludselig ændrede skærmbilledet 'kvalitet' altså der kom en masse streger, nogle i grønne og pink farver andre i de 'normale' farver, altså dem der også var der før. Jeg slukkede computeren, for at genstarte den, ved at holde tændknappen inde men da jeg ville tænde den igen, kunne man godt høre at det var som om computeren startede op men der skete intet på skærmen, den forblev sort, kun med baggrundslys.
Jeg prøvede at tage alle stik ud af den og lade den stå natten over men det fungerede ikke. Jeg har også prøvet at tilslutte den til en ekstern skærm via VGA-porten, men også uden held.
Den er snart 3 år og kunne da godt bruge en udskiftning, men vil da helst ikke ud og bruge peneg på en ny computer, da jeg også skal til at tage kørekort nu + jeg vil meget gerne have alle mine filer ;)

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. oktober 2011 - 15:02 #1
Hej og velkommen på Eksperten Kan du se og komme i bios?
hvis ikke er det nok grafikchippen der er død.:-(
dine filer ligger stadig på din Harddisk så de kan sagtens reddes.
Avatar billede Magnus71 Nybegynder
04. oktober 2011 - 15:12 #2
Tak! :)
Nej der kommer intet frem - er der så intet at gøre? i så fald kender du så et godt firma eller sted hvor de kan redde ens filer? da jeg ikke selv er meget for at skulle åbne computeren :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. oktober 2011 - 15:33 #3
Du kunne købe sådan et kabinet og få en til at hjælpe med at tage din harddisk ud.så har du et bærbart drev med alle dine filer.http://kortlink.dk/bj-trading/9e59
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2011 - 15:58 #4
det kan du her hvis du bor i københavn

http://www.computerplanet.dk/service/reparation.html

m.v.h
Avatar billede Magnus71 Nybegynder
04. oktober 2011 - 20:48 #5
Jeg bor desværre ikke i København.

Hvad er det for noget det der kabinet? Altså hvad kan man med det? :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. oktober 2011 - 21:55 #6
Kabinettet kan bruges til at sætte din harddisk i og ved hjælp af usb kabel tilsluttes en anden pc. så du har adgang til dine filer.
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2011 - 07:55 #7
du burde i alle pc forretninger kunne spørge om de har sådan en service
prisen kan jo være foranderlig men burde være næsten ens for konkurencens skyld

men man skal altså spørge
Avatar billede Magnus71 Nybegynder
06. oktober 2011 - 14:42 #8
@poko1 - Passer det kabinet du har linket til alle hardiske eller? :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. oktober 2011 - 14:49 #9
Nej det passer kun til SATA Diske jeg kiggede på data om din pc og kunne se at det var en Sata disk
http://kortlink.dk/laptopworld/9qay
Seagate Momentus 7200.2 SATA 200GB med indbygget stødbeskyttelse (Free Fall Protection feature)
Avatar billede Magnus71 Nybegynder
08. oktober 2011 - 13:12 #10
@poko1 har nu købt et kabinet og fået overført min harddisk - tak for hjælpen, skriv svar så får du point :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. oktober 2011 - 14:48 #11
Læg selv et svar og accepter det :-)
Avatar billede Magnus71 Nybegynder
08. oktober 2011 - 23:59 #12
...