Avatar billede madseksperten Nybegynder
03. oktober 2011 - 17:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Tilknyt netværksdrev

Hejsa.

Jeg vil gerne tilknytte min server til netværksdrev, men når jeg prøver kan jeg kun tilføje mapperne på min server, jeg kan ikke tilføje DISKSTATION.

http://imageshack.us/f/13/nytbillede.png/

Hvis jeg skal tilføje alle mine mapper, kommer det jo til at fylde en krig. Kan jeg ikke bare tilføje min diskstation?

Mvh mads
Avatar billede giweo Juniormester
03. oktober 2011 - 17:35 #1
Har du prøvet nede i "mappe" at skrive serveren IP ?

Evt med  \\x.x.x.x
Avatar billede Wally73 Mester
03. oktober 2011 - 17:36 #2
En server tilbyder en hel masse andet end bare netværksdrev, så det er nok derfor man ikke kan tilslutte serveren som sådan.

Du bliver nok nødt til at lav en mappe på dit NAS og så flytte alle mapperne ind i den, hvor ved du så kan forbinde til den mappe.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2011 - 17:39 #3
kik på dette link http://www.eksperten.dk/spm/947100

eller lav en mappe

højreklikke på  mappe valg "Egenskaber" - "Deling". valg "avanceret deling" - valgt "Del denne mappe

eller gå ind på http://www.hjemme-nas.dk/synology/synology-diskstation-firmware-2-2-til-download
Avatar billede chalde Seniormester
03. oktober 2011 - 17:41 #4
Du kan ikke mappe servere, kun shares.
Men deraf også hele idéen med at have forskellige shares på din NAS. Giver langt mere overskuelighed.
Du kan dog i Windows 7 lege lidt med biblioteker hvor du kan samle flere steder til et (kræver dog at dine shares bliver indekseret).
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2011 - 17:47 #5
Avatar billede madseksperten Nybegynder
03. oktober 2011 - 17:59 #6
Hejsa.

Mange tak for inputs. Jeg har prøvet med serverens ip.adresse, og også med http, men det virker ikke.

Chalde: Hvad mener du med shares? Jeg har selvfølgelig oprettet forskellige brugere på min server, er det det du hentyder til, eller?

Jeg tror jeg prøver at lave en mappe på serveren istedet for.
Avatar billede chalde Seniormester
03. oktober 2011 - 18:27 #7
#6 Et share = en delt ressourcer = f.eks. en delt mappe. En server er, som skrevet, ikke en reel delt ressource, og kan derfor ikke mappes som drev.

Jeg går ud fra det er en Synology du sidder med (ser det ud til på navn og default shares). Her behandler NAS'en shares forskelligt alt afhængig af indhold og hvad de er sat til.
F.eks. vil den indeksere "music" til brug med Audio Station, og "photo" til Photo Station (hvor den også laver thumbnails) osv.. Så det anbefales ikke at bryde op med dens forudindstillede standarder (medmindre du ikke har tænkt dig at benytte dem eller vil lave om på dem andre steder).
Avatar billede madseksperten Nybegynder
03. oktober 2011 - 18:36 #8
Jeg oprettede en mappe til det hele. Wally var den første der foreslog det, så skal han næste ikke have pointene :-)

Ligger du et svar Wally?

Mvh Mads
Avatar billede Wally73 Mester
03. oktober 2011 - 19:31 #9
Kan jeg da godt, men er ligeglad med pointene. :)
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2011 - 20:14 #10