Avatar billede jannelethf Nybegynder
01. oktober 2011 - 08:27 Der er 6 kommentarer

Fjern-adgang til outlook på en pc fra en mac

Jeg har en kunde der bruger outlook (mail/kalender), som ønsker at jeg får adgang til at booke aftaler i kalenderen. Vi sidder ikke fysisk sammen, hun er pc-bruger og jeg har en mac (OS X version 10.6.8) .

Kan det overhovedet lade sig gøre? Og hvis ja, hvordan? Og hvis nej, er der nogle andre gode forslag til hvilken kalender vi så kan bruge, når vi begge skal kunne booke aftaler i den?

Jeg glæder mig til at høre nogle forslag.
Janne
Avatar billede foodear Praktikant
01. oktober 2011 - 08:58 #1
med TeamViewer fjernstyrings software kan du, det koster dog lidt når du bruger det proffesionelt.

I kan også bruge Google calender til formålet og det er gratis
Avatar billede foodear Praktikant
01. oktober 2011 - 09:00 #2
Avatar billede juleulven Nybegynder
01. oktober 2011 - 10:59 #3
har du Outlook på din MAC? hvis du har så laver du en aftale i DIN kalender og inviterer HENDE som deltager ...
01. oktober 2011 - 11:32 #4
Hmmm... det trix tror jeg kun man kan hvis det er via samme Exchange Server...
Avatar billede juleulven Nybegynder
01. oktober 2011 - 11:47 #5
at lave en "Deltager" invite fungerer som en HELT normal E-mail.
altså fra min computer (pop3) opretter en en ny aftale.
og klikker på "inviter deltager" så kan jeg tilføje en e-mail adresse.

den modtager får så en "kalender e-mail" hvori de trykker "accepter, foreløbig eller afslå". Derfra bliver aftalen så lagt ind i kalenderen og en bekræftigelse sendt retur til afsender eller et afslag til afsender.

På Exchange kan du oprette en FÆLLES postkasse og give hinanden adgang til at oprette en enkeltstående aftale i hinandens kalendere UDEN at lave en "notifikation"
Avatar billede Wally73 Mester
01. oktober 2011 - 12:04 #6
Der er en måde i Outlook, hvor man kan publishe sin kalender og busy/free informationer til en delte ressource, så som dropbox, men det er et helvede at få til at køre ordentligt og der synes konstant at være problemer.

En serverstyret kalender er klart det bedste, enten Exchange, Google Calender eller en anden udbyder.