Avatar billede kasper_k Nybegynder
29. september 2011 - 12:42 Der er 3 kommentarer

Fjernadgang til Nas i hjemmet

Hejsa i forummet

Jeg er begyndt at studerer på uni i Esbjerg og er selv bosat i Varde. Til formålet har jeg købt en minilab med win 7. Jeg synes at det ville være praktisk at kunne have adgang til mine filer hjemme - så jeg købte en Netgear Readynas duo 1 TB.

Da min Router var ved at være træt så købte jeg en Netgear N600 router. Nu vil jeg gerne lave et setup så jeg via uni's netværk (eller en vens) kan åbne mine filer på min nas derhjemme.

Er VPN kodeordet - og hvordan gør man det?

Jeg har en stationær pc der er koblet til routeren med WINXP pro, men denne lader til at have et problem med at logge på NASens ip - er det Firewallen der laver ballade?

Håber at nogen kan hjælpe
Avatar billede Wally73 Mester
29. september 2011 - 13:53 #1
Jeg ville nok sætte FTP'en op på NAS'en og så åbne portene i routeren for dette.
Avatar billede kasper_k Nybegynder
29. september 2011 - 15:06 #2
og så vil jeg kunne aktivere et netværksdrev via den ftp eller hvordan foregår det?

Er lidt newbie på dette område

Kasper
Avatar billede madden Nybegynder
29. september 2011 - 15:12 #3
Der er en tjeneste på din readyNAS der hedder readynas Remote

her kan du oprette dig som bruger og få adgang til de shares du har åbnet op for med FTP. Denne readyNAS remote fås både til android iphone, tablet og til din pc(bærbar).

du kan se hvordan du sætter det op her http://www.readynas.com/?p=1435

Det er super nemt og du slipper for at rode med din router.