Avatar billede masteraaen Novice
28. september 2011 - 11:42 Der er 1 løsning

Fra database til nyhedsmail

Jeg har gennem længere tid samlet adresser fra hjemmesiden til en sql fra folk, der gerne vil modtage nyhedsbreve.

Nu har jeg lavet det første nyhedsbrev - bare en outlook-email - som jeg gerne vil have sendt ud.

Men hvordan gøres det smartest?

Kan man eksportere rækken af emails til en Outlook modtager-fil?

Det skal gerne være, så man ikke kan se alle de andre modtagere.

Og hele udsendelsen skal heller ikke fejle, hvis een email fx. er fejlagtigt anført, excvis uden @...

Er der nogen, der kan hjælpe mig videre?
Avatar billede masteraaen Novice
01. december 2011 - 20:33 #1
Jeg har selv løst ovenstående ved at lave nyhedsbrevet direkte i en email (html format) i Outlook 2010.
Denne er derefter sendt til alle postmodtagere fra en nyoprettet kontaktpersongruppe.

Kontaktpersongruppen er oprettet ved at eksportere modtagerne fra SQL-serveren til excel (i PHP Admin) og derefter indlæse denne i Outlook (Filer, Åbn, Importer).

Det kan nok gøres smartere, men dette virker...