Avatar billede runedjurhuus Nybegynder
28. september 2011 - 02:45 Der er 1 kommentar

Ny Dell-skærm flimrer og blinker efter ca. et minuts aktivitet og går derefter død.

Hej.

Jeg har et problem. Jeg har netop investeret i en ny PC fra Føniks computer på Frederiksberg. Til denne valgte jeg at købe en Dell 24" af modellen U2412M.

Da jeg kommer hjem og går i gang med opsætningen, opstår der imidlertid et problem - for da jeg skal til at installere, går der ikke lang tid før at skærmen går over i en form for "flimmer" mode, hvor den blinker hvidt og går fra side til side. Baggrunden kan i starten skimtes svagt, men er praktisk ulæseligt. Lidt efter dette bliver den sort og går til sidst over i en evig grå-sort blinken frem og tilbage.

Jeg har prøvet både med DVI og VGA kabler, men uden resultat. Jeg har prøvet at tage strømstikket ud, vente lidt, genstarte computeren og starte forfra, men det samme sker. Desuden skal det siges at billedet fungerer fint i det ca. ene minut den er aktiv. Jeg har desuden efterfølgende installeret Windows ved tilslutning af en gammel skærm, og her fungerer det ligeledes fint og jeg får ingen problemer. Men da jeg herefter prøver at tilslutte den nye, sker det samme selvfølgelig...

Er det bare skærmen der fejler eller kan dette løses? Jeg synes ikke jeg får meget hjælp på Dells hjemmeside, og supporten hos Føniks har jeg først mulighed for at kontakte i morgen.

På forhånd tak.
Avatar billede runedjurhuus Nybegynder
28. september 2011 - 21:36 #1
Er der virkelig ikke nogen der har en idé?