Avatar billede helan6370 Nybegynder
27. september 2011 - 21:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

samlingning af sidste 5 indtastede tal

Hej experter

Jeg er ny i php og har brug for lidt hjælp til at komme igang med denne kode. Kan være jeg også får brug for noget ajax i denne kode.

jeg vil prøve at forklare hvad jeg skal bruge hjælp til, men i må skrive hvis der er noget i ikke forstår.

Altså jeg vil lave knapperne: a, b, c, d, e..., submit, delete last, clear og to felter til tekst.
Det skal se ca. ud som på dette billede:
http://www.2shared.com/photo/UkZNZgKS/exampel.html

Når man trykker på knapperne skal de blive valgte og man skal kunne sende dem. når de er sendt, skal de komme over i "input from submit" feltet, hvor de bliver skrevet med et linjeskift efter hinanden.

Herefter skal jeg have et felt, som tjekker de indtastede værdier. f.eks. vil jeg gerne have tjekket om a, c, e er i en eller anden form for kombination blevet indsendt 5 gange i træk og hvis de er det, så skal den skrive noget ud. altså hvis jeg får f.eks. denne fra "input from submit": a, a, e, c, c eller en andet fuldstændig random rækkefølge.

Håber der er nogen der har forstået hvad det gik ud på og kan hjælpe mig lidt igang her.

På forhånd tak.
Avatar billede e-cart Nybegynder
09. oktober 2011 - 16:59 #1
er det en form for login/kode du forsøger at lave ?

du vil sikkert kunne komme langt med GET eller POST. men hvis du skal kunne vise en form for historie skal du gemme data enten i en fil eller i en database.

prøv eventuelt at beskrive hvad du skal bruge denne funktion til. i stedet for kun at beskrive hvad den skal kunne.
Avatar billede helan6370 Nybegynder
18. november 2011 - 15:06 #2
Jeg kom lige i tanke om denne tråd. er godt nok ked af jeg har glemt den, men ventede nok på et svar og havde ikke opdaget dit svar e-cart.

Jeg har dog selv fundet svaret.

Jeg definerede bare en variabel i stedet for at echo det.
og så gik jeg udenfor loopet, hvor jeg så benyttede den definerede variabel til at echo noget ud, hvis den var x.