Avatar billede turbo3000 Nybegynder
25. september 2011 - 13:54 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhedkopiere DVD uden kvallitetstab?

Hej, jeg var noget i tvivl om at vælge den rigtige kategori til mit spørgsmål, så jeg beklager hvis dette er helt galt.

Men jeg har nogle hjemmevideo-dvd, jeg gerne vil sikkerhedskopiere på en harddisk som en 100% ISO kopi uden komprimering og kvallitetstab.

Da det er mine egne DVD har jeg ikke brug for dekrytering og den slags.
Hvilket program kan jeg bruge til dette?
Jeg har hørt at mange freeware forringer kvalliteten af kopien. Findes der freeware der er god nok? Eller skal jeg se efter købesoftware?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2011 - 14:05 #1
Du opretter en ny mappe der hvor video skal pladceres. Højreklik på dvd drevet og vælg åbn. Marker de to mapper Audio TS og Video TS, og vælg kopier. Sæt dem ind i din nye mappe.
Du skal nu kunne starte din video ved at gå ind i Video TS mappen og trykke på vts 1 01 vob filen
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2011 - 14:06 #2
Ps du omdøber jo selvfølgelig den nye mappe med det navn som dvd har.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2011 - 14:10 #3
Løsningen jeg kommer med her har jeg hørt om ved en anden lejlighed her, og er også selv i gang med at afprøve dette.
Alternativet er nemlig at bruge et program til at gøre det.
Her kunne nævnes DVD fab og handbrake samt any dvd (tror jeg det hedder)
Avatar billede kjeldsted Novice
25. september 2011 - 14:31 #4
Hvis man gerne vil undgå at skulle til at sidde og rode med .vob filerne som i #1, vil det bedste helt klat være at rippe dem i et program det vil spytte en .mov fil ud i MPEG-2 format. Grunden til dette er at DVD'en i forvejen ligger i MPEG-2 codec så ved at vælge dette sparer man en hel del tab.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2011 - 14:35 #5
Hvilket tab er der tale om??
Det er jo en kopiering 1:1
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2011 - 14:38 #6
Og det virker faktisk. Har lige kopieret en film jeg selv har optaget på tv og brændt med Ulead. Jeg kan ikke se forskel om det er dvd eller filen der afspilles.
Avatar billede kurt54 Ekspert
25. september 2011 - 20:38 #7
Gem den som ISO-image - kun en fil som du navngiver.. Sidenhænd kan du brænde imaget - eller mounte det som virtuelt drev.
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
25. september 2011 - 23:44 #8
Tak for feedback :)

Jeg vil lige præcis gerne have en 100% ISO-imagekopi af mine DVDer.
Men hvordan laver jeg en ISO fil uden kvallitetstab?
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
25. september 2011 - 23:48 #9
->220661.
Jeg vidste faktisk ikke at man bare sådan kunne kopierer filerne direkte fra DVDen uden software, det er jo ganske nemt. Men jeg vil dog gerne have DVDerne gemt som en ISO-fil.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. september 2011 - 12:12 #10
Det behøver du vel ikke, hvis du kan brænde det ud som .iso bagefter?
Du kunne jo prøve at brænde det filindhold som kommer i mappen som .iso og se om det virker.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. september 2011 - 12:14 #11
Imgburn kan brænde som image (.iso)
http://www.imgburn.com/index.php?act=download
Mener det er det øverste punkt til venster i oversigten.
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
28. september 2011 - 17:18 #12
Det vil jo være væsentlig hurtigere og nemmere at gemme som .ISO fil i een arbejdsgang. Men jeg vil da lige se på ærmere på imgburn.
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
24. december 2011 - 00:38 #13
lukker denne.

Lad mig høre hvis point ønskes.