Avatar billede gylling Juniormester
23. september 2011 - 07:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

forbind frontend og bakend

Hej

Jeg har nu leget med access i en del år og kunne nu godt tænke mig om man kan forinden en backend med en front end uden at skulle sammekæde dem.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
23. september 2011 - 08:17 #1
Hvis du mener om du kan tilgå din tabel uden at skulle holde styr på sammenkædningen så er svaret - jo det kan man godt, men det er absolut ikke nemmere.
Du skal lave noget med en connectionstring og så skal du ændre i din kode så den bruger den. Jeg rodede med det for mange år siden og opgav det hurtigt igen.
Hvis du har et godt modul til at styre din sammenkædning, så vil jeg vove den påstand at det er det bedste alternativ så længe du kører Access - Access
Jeg har et modul der styrer det og det kalder jeg bare i min opstart af applikationen, så styrer den det hele. Også hvis du flytter til en anden maskine/placering på harddisk.
Desværre er det nok fedtet så meget ind i en masse andet af min kode at jeg nok ikke kan skille det ud og sende dig en kopi. Men hvis det har interesse, så vil jeg godt gøre forsøget.
Avatar billede gylling Juniormester
23. september 2011 - 08:28 #2
Nej så forsætter jeg bare som det er.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
23. september 2011 - 08:33 #3
OK - det eneste jeg har fundet ud af at man skal sørge for er at man lige refresher sammenkædningen hver gang man starter applikationen. Jeg har oplevet at Access ellers kan komme i tanke om at skrive #Deleted ved alle records.
Avatar billede gylling Juniormester
18. oktober 2011 - 17:57 #4
ok