Avatar billede Breinholt13 Nybegynder
19. september 2011 - 23:23 Der er 4 kommentarer

Kan ikke sende mails fra outlook på andre netværk end mit eget?

Hej.
Jeg har det problem at jeg ikke kan sende mails fra mit outlook for mac 2011, når jeg er tilsluttet andre netværk end mit normale. Kan godt modtage, men ikke sende. Jeg tror det er noget sikkerhedsproblem måske, nogen kender noget til det?
Den siger:

An operation on the server timed out. The server may be down, overloaded, or there may be too much net traffic.

Error code -3259

Og som sagt er der ingen problemer på mit eget internet.

Venlig Hilsen Breinholt13
Avatar billede Wally73 Mester
20. september 2011 - 02:57 #1
Du bruger en mailserver, som har lukket for afsendelse af mails fra computere, der ikke er tilsluttet dens interne netværk.

Din udbyder har måske en server der er sat op til at acceptere afsendelse af emails fra eksterne netværk, hvilket typisk kræver at man på en eller anden måde autentisere sig overfor servere inden man kan sende.
Alt dette bør du kunne finde på hjemmesiden for din udbyder af mailservicen.
Avatar billede helt83 Nybegynder
20. september 2011 - 08:44 #2
Hej

hvilken smtp server er din mail sat op til?

mvh
helt83
Avatar billede Breinholt13 Nybegynder
20. september 2011 - 16:48 #3
Hej

Det er sat op ifølge stofanets anvisninger. Med

Mail1.stofanet.dk

Både til "incoming server" og "outoging server". Ved ikke om det er muligt at skifte det og stadig bruge stofa-s mail??
Avatar billede Wally73 Mester
20. september 2011 - 17:33 #4
Det lyder ikke som om det er sat op med nogen for for autentificering og så er det ikke tilladt at sende fra eksterne netværk.

Om det er muligt at sætte op med Stofa's servere ved jeg ikke, da deres kundesupport praktisk talt er totalt låst af med kodeord, så selv simple informationer er skjult.
Du bliver nødt til at kontakte kundesupporten selv eller håbe/vente på at der kommer en Stofa kunde forbi her og svarer.

Er svaret negativt, så er der mulighed for en løsning med en trejdeparts mail-leverandør, hvilket så også muliggør at få sit eget domæne. En sådanne løsning kan fås for under 150kr. om året med domæne, mail- og webserver-service.