Avatar billede simsen Mester
17. september 2011 - 21:53 Der er 1 løsning

CoolBand with

Hej,

Jeg forsøger mig lige nu med en TCoolBar. Her er jeg løbet ind i et (for mig stort) problem......Jeg kan %¤%& bare ikke sætte bredden på de forskellige TCoolBands.

Jeg har droppet en TCoolBar ind på min form. Herefter dropper jeg så 2 TComboBox ind i min TCoolBar. De oprettes lige under hinanden og fylder hele TCoolBar - som også fylder hele bredden på min form.

Nu vil jeg frygtelig gerne ændre bredden på mine to TCoolBands, så jeg dobbeltklikker på TCoolbar og vælger 0 - TCoolBand og går så over i Object Inspector og ændre Width til mindre end det halve af bredden på TCoolBar (ja rigtig gættet - jeg vil gerne have de to TCoolBands til at stå på samme linje)......Den gør det også...altså ændrer det.....indtil jeg går ind i den igen - så har den default værdien tilbage igen.

Hvis jeg så forsøger at ændre bredden i Design vinduet - så er det eneste jeg kan ændre bredden på min TComboBox......og igen her også kun til jeg kører programmet - så har den også ændret bredden på den tilbage til start værdien....

Nogen der kan fortælle mig, hvad jeg skal gøre for at ændre bredden på TCoolBands - og ikke mindst gøre sådan at de kommer efter hinanden (hvis der er plads)
Avatar billede simsen Mester
18. september 2011 - 13:18 #1
Så har jeg endelig fundet løsningen.......Det har også bare taget mig rigtig mange timer :-)

TCoolBands har en property der hedder Break - den skal sættes til False (den er true som default).