Avatar billede Slettet bruger
08. september 2011 - 14:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan man skifte mellem 2 tabeler i en formular

Hej Eksperter

Kan man skifte mellem 2 tabeller i samme DB på en Form og vis ja hvordan???

det er en medlemsdatabase som skal bruges til 2 forskellige foreninger men med de samme data til dem begge

MVH CB
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
08. september 2011 - 16:38 #1
Det hurtige og nemme svar er ja :-)

Du kan altid skifte formens RecordSource

If etellerandetersandt Then
  Me.RecordSource = "Tabelnavn1"
Else
  Me.RecordSource = "Tabelnavn2"
End If

Eksperimenter selv lidt med om du skal have en Me.Requery eller en Me.Refresh på for at det virker som det skal.

Du skal selvfølgelig være klar over at det KUN er selv formen du skifter på. Hvis du har comboboxe eller listboxe, så skal de skiftes på samme måde.
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2011 - 10:55 #2
kan man også gører det med 2 forspørgelse??
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
16. september 2011 - 11:00 #3
Ja du angiver bare navne på forespørgsler i stedet.