Avatar billede mka007 Nybegynder
06. september 2011 - 17:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Krav om udløbsdato på alle mail

Hej alle,

På min arbejdesplads benytter vi Outlook2007 SP2 MSO.

Jeg ved, at man ved hvert enkel mail, kan sætte en udløbsdato på mailen ( så den automatisk bliver slettet, såfremt den ikke er blevet læst). Kan man få Outlook til automatisk at bede om dette, hver gang man vil sende en mail?

På forhånd tak.

Michael.
Avatar billede leif Seniormester
07. september 2011 - 08:50 #1
Det er der stadig nogle issues med hvis du sender mails via forskellige firmaer, mailsystemer, klienter osv.

Jeg er blevet spurgt flere gange om det og min anbefaling er reelt bare at skrive i subject: "Relevant indtil d. xx/xx-xx" eller lign. og så lade det være op til modtager om de vil læse den alligevel.
Avatar billede leif Seniormester
07. september 2011 - 08:51 #2
Jeg betragter lidt som at hvis du havde fremsendt et brev med postdanmark så kan du heller ikke sige til dem, at hvis brevet ikke er åbnet inden x dato så skal det destrueres.
Avatar billede mka007 Nybegynder
07. september 2011 - 12:04 #3
Nu er det heldigvis ikke PostDanmark der leverer mine mails ;-)

Jeg tænkte bare, at når nu der er mulighed for at gøre det for hvert enkelt mail man sender, så kunne man måske gøre det til en "standard" for alle mails ( eller måske blot en pop-up boks der gør opmærksom på muligheden inden man trykker send)
Avatar billede mka007 Nybegynder
21. januar 2012 - 11:16 #4
Lukket