Avatar billede Jorgen4 Nybegynder
02. september 2011 - 20:44 Der er 8 kommentarer

PC lukker ned så snart en video startes

Hej

-Jeg er ikke en gang sikker på at dette spørgsmål ligger det  rette sted her på sitet? Men jeg håber at nogle alligevel finder mit spørgsmål.

Hver gang jeg prøver at starte en video, streame eller se Youtube, så lukker min PC ned. Den går sort skærm.

Jeg er sikker på at det ikke er overophedning. Men jeg kan mistænke at det er virusprogrammet som kan gøre det.

Er der nogen som kan give et bud på en løsning? Det er en Levono win 7 PC med Windows 7. En triple core processor.
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2011 - 21:13 #1
Hvis den slukker inden for få sekunder, er det sandsynligvis fordi der ikke er ordentlig forbindelse til kølegitteret.
Hvis der går mere end dette, er der nok blæseren, den er gal med.

Hvis blæseren larmer mere end normal, kan det være støv i blæseren.
Jeg har på min egen laptop (godt nok dell) haft held med at støvsuge blæseren uden at skille computeren ad ved at sætte et lille mundstykke på støvsugeren.

Alternativt kan det være en fejl i grafikkortet eller windows.

Svar gerne på disse opklarende spørgsmål:
Laptop/desktop?
Model?
Sker det også, hvis du kører andre krævende programmer (både grafiske og ikke-grafiske)?
Slukker computeren med det samme, inden for få sekunder eller længere tid?
Larmer blæseren mere end normal umiddelbart før den slukker?
Kommer der bib-lyde, når den slukker?
Kan du tænde computeren lige efter den slukker (kommer der her bib-lyde)?
Kik evt. eventloggen igennem (hvis du ikke kender til denne, forklarer jeg, hvordan du kikker i den, men først når andre ting er udelukket).
Avatar billede Jorgen4 Nybegynder
02. september 2011 - 22:04 #2
Hej

Tak for dit svar

Der er tale om en Levono Win7 pc. Det er en laptop.

Det sker kun når jeg skal se noget streaming, video, youtube. Ellers kører den upåklageligt. Jeg har ikke prøvet at den har lukket ned ved krævende ikke-grafiske programmer.
Blæseren vil jeg umiddelbart sige ikke er problemet. Computeren er forholdsvis ny, og jeg registrerer ikke at blæseren skal arbejde ekstra hårdt.
Når den "lukker ned" så sker der det at jeg forsøger at starte f.eks. en video. Videoen når ikke at starte før skærmen går i sort. Så kan den stå sådan, indtil jeg så vælger at slukke den helt. Der kommer ingen bip-lyde.
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2011 - 22:12 #3
Ok.. Så er det nok ikke overophedning.
Er det startet for nyligt eller har det hele tiden været et problem?
Kan du se dvd, spille spil eller på anden måde vise grafisk materiale?
Det kan være din Flash, der er noget i vejen med.
Prøv eventuelt at ominstallere flash.
Avatar billede Jorgen4 Nybegynder
02. september 2011 - 22:21 #4
Det er noget som jeg har på fornemmelsen er opstået omkring det tidspunkt hvor jeg installerede noget virusprogram.
Jeg kan godt se dvd. Jeg spiller ikke rigtig spil. Men den kan også godt lukke ned hvis der f.eks. er en video som automatisk går i gang hvis man åbner en tilfældig hjemmeside.
Hvis jeg skal omstallere Flash hvad gør jeg så?
Af virusprogram har jeg Bitdefender, men jeg tror måske der er Mcafee som fulgte med på pc'en som måske ligger og kæmper med det. Jeg kan ikke fine ud af at fjerne Mcafee
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2011 - 22:31 #5
At computeren går "ned" så hurtigt, og det også er et problem med andre hjemmesider, der spiller video (formentligt også i Flash), peger meget på, Flash installationen er defekt.

Fjern flash fra kontrolpanel -> programmer/programstyring (kan ikke lige huske win 7s termonologi) -> find flash -> vælg afinstaller

Hent herefter flash fra http://get.adobe.com/flashplayer/

Det kan meget vel være, et antivirusprogram har været inde og ændre lidt på Flash og dermed har ødelagt Flash.

En ominstallation af Flash kan godt løse dette.
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2011 - 22:38 #6
Mht. dine antivirusprogrammer, vil jeg foreslå, du vælger et og kun et.
Flere af slagsen sløver maskinen, og kan også give uhensigtsmæssigheder ifm. fil og netværkstilgang.

Du kan fjerne Mcafee med denne guide (fundet via google - så kan hverken be- eller afkræfte om det virker, eller om det har nogle negative sideeffekter):
http://service.mcafee.com/FAQDocument.aspx?id=TS100507

Jeg kender ikke nærmere til Bitdefender, så kan ikke fortælle så meget om fordele og ulemper ved det.
Jeg selv kører AVG free (gratis), og har i mange år ikke oplevet nogen fejl relateret til dette. Hvis du vælge at skifte Bitdefender ud, så husk at afinstallere det. Det kan som nævnt ikke anbefales at køre flere forskellige antivirusprogrammer.
Avatar billede Jorgen4 Nybegynder
02. september 2011 - 22:48 #7
Du har ret!
Det er flashen som skulle reinstalleres. Fedt! Nu kører alt som det skal. Samtidig har jeg ryddet op i virusprogrammerne...
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2011 - 22:58 #8
Super..
Så får du lige en lille sjov en at nyde youtube med: http://www.youtube.com/watch?v=DXHaCEhOiWU

Jeg lægger et svar.