Avatar billede Bjarnegreg Nybegynder
02. september 2011 - 12:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg underoverskrifter frem i Google-søgning på mit website?

Mange website´s har under-overskrifter, når man søger på dem med Google´s (og andres) søgemaskine. Hvordan laver man det i kodningen - jeg har selv en opfattelse af at de forskellige undersider skal have de rigtige overskriftskoder - men det er vel ikke det eneste der skal gøres? Eksempel: lav søgning på copenhagencallenge.com via Google, så ses underoverskrifterne som links. Hvordan..?
Avatar billede keysersoze Guru
02. september 2011 - 13:06 #1
Avatar billede Bjarnegreg Nybegynder
02. september 2011 - 13:31 #2
Super og tak for link..
Men så kommer det næste : hvor finder jeg en god programmør som kan guide mig eller fortælle mig om min arkitektur og linkstruktur på min hobby-hjemmeside er gode nok og om mine links fra min forside med ankerteksten er gennemskuelige nok..? Og som er billig..?:-)
Avatar billede keysersoze Guru
02. september 2011 - 14:00 #3
Jeg ville i højere grad lede efter en SEO-mand end en programmør da en med forstand på SEO har større chance for at give dig de rigtige råd - kræver disse råd så teknisk viden ud over hvad du selv kan klare kan en programmør komme ind i billedet.

Taler vi søgemaskiner får du nok også svært ved at finde nogle der kan give garantier - simpelthen fordi man ikke kan bestemme over søgemaskinerne.

Lægger du et link til din side her på eksperten og spørger om råd kan det være du er heldig at få i hvert fald lidt at arbejde med.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
02. september 2011 - 14:32 #4
Det er jo en større omgang.

Først skal du have analyseret dig frem til hvilke søgeord, der kan give dig bedst forventet konvertering i forhold til den trafik de formentligt trækker og derefter opbygge den interne linkstruktur samt undersiderne, så de er optimeret.

Der skal være stor harmoni mellem din linkstruktur og sidernes indhold, for at opnå gode resultater.

Harmonien kan forklares som følger:

Har du en underside der omhandler sko, så lav en side med navnet sko, link til den med tekst, der indeholder ordet sko og giv den en ancor med tekst der indeholder sko.

Selve siden giver di en H1 overskrift der indeholder ordet sko og et billede, der hedder sko.jpg.(med meta titlen sko) Resten af teksten skal gerne omhandle sko i forskellige kombinationer og linker du fra sitet til andre sites (url), så skal de handle om sko.

Bagefter linkbuilder du med deeplinks til undersiden -igen med ancor og teksten sko.
Avatar billede Bjarnegreg Nybegynder
02. september 2011 - 20:08 #5
Super enkel, men logisk forklaring :-)Jeg synes også at jeg har organiseret websitet sådan - men der må være noget jeg gør forkert :-( mit website er www.appsportal.dk
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
02. september 2011 - 20:34 #6
Det jeg synes du først skal overveje at se  lidt på, er din titel.

Den indeholder ordet APPS pænt mange gange og efter min mening, er alt over 2 gentagelser for meget.

Jeg vil tro du bliver ranket nedad pga "title spam"

Du kan skrive lige hvad du vil i dit discription tag, men din title er yderst følsom for din ranking.

Det samme gælder din overskrift på forsiden.

Jeg vil anbefale at du går efter 2 ord eller 2 sætninger, som du vil have din forside til at ranke højt på.

Nu er apps faktisk noget jeg ved minus om, men jeg vil da anbefale dig, at gå rimeligt bredt med ordne for forsiden, f.eks apps til android eller iphone. Alle de andre kombinationer feks bedste app, dem laver du så undersider til.

Du må lige selv finde de søgeord du vil satse på med google keyword tools.

Husk også dine billeder. Dit logo, kan du med fordel kalde et andet navn end liiiige logo,jpg
Avatar billede Bjarnegreg Nybegynder
02. september 2011 - 21:59 #7
Super svar :-) det kan jeg bestemt bruge til noget - jeg må prøve at rette lidt ind og optimere ud fra det. Jeg var ikke klar over at title er så følsom overfor ranking.
Avatar billede mikaelch Novice
04. september 2011 - 04:34 #8
links og atter links og skriv og skriv mere opdatere mod den du vil vise i google

lidt ekstra tips her http://www.eksperten.dk/spm/919842#reply_7658252
Avatar billede Bjarnegreg Nybegynder
04. september 2011 - 17:21 #9
Super - jeg er igang med links - men det bliver man jo aldrig færdig med :-)