Avatar billede kviller Novice
31. august 2011 - 16:29 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan laves VPN

Hej Eksperter - Jeg har aldrig opsat en VPN før og er ikke en haj til netværk.

Det jeg har er en Windows 2008 server med to netkort. Det ene er direkte IP på internettet og det andet er tilsluttet et internt net (192.168.1.XXX)

Nu ville jeg meget gerne have lavet en tunnel på en eller anden måde, så jeg kan sidde ude fra og forbinde mig til nettet, så mit virtuelle vpn netkort i computeren kommer til at hedde 192.168.1.XXX og det er som om jeg sidder på det interne netværk rent fysisk.

Er det ganske almindeligt VPN i windows jeg kan bruge til dette? Og i så fald, hvad skal jeg sætte op ud over selvfølgelig en VPN "modtager" som jeg har prøvet at sætte op og den virker fint. Jeg kan godt få forbindelse til den, men jeg kan ikke komme ud på det andet netværk. Hvad skal der mere sættes op?

(Jeg har også prøvet med TeamViever VPN, men der gav den mig også en "underlig" ip adresse på det virtuelle TeamViewer netkort)
Avatar billede XAWIR Nybegynder
02. september 2011 - 10:33 #1
Hej

Det kommer meget an på hvor sikker forbindelsen skal være!

Men ja det meste af opsætningen kan laves på Serveren, dog er der nogle porte du skal have åbnet for i routeren/firewallen/modemmet!

Den letteste form for VPN er PPTP!

Har fundet en lille guide til dig som beskriver det meste:

http://www.petenetlive.com/KB/Article/0000103.htm

Derudover kan der være nogle issues omkring hvilken vej portene skal åbnes, jeg må derfor spørge dig hvordan dit netværk er sat op!

Hzvilket modem kører du med og hvilken router har du ?
Avatar billede kviller Novice
12. oktober 2013 - 23:10 #2
Mange tak for svaret - Jeg har vist misset at svarer og fået tildelt point. Jeg fik det til at virke, på en eller anden måde, men kan ikke huske hvordan, det er jo to år siden ;)