Avatar billede jisch Mester
31. august 2011 - 13:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Delphi og printere

Jeg programmerer i Delphi 2009. Hvordan finder jeg installerede printere på computeren og hvordan udskriver jeg til en bestemt printer fra listen uden at bruge Printerdialog / Printersetupdialog? Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede 2Mida Praktikant
31. august 2011 - 13:18 #1
I Printers unit'en

uses Printers;

function GetDefaultPrinterName : string;
begin
  if (Printer.PrinterIndex > 0)then
  begin
    GetDefaultPrinterName :=
      Printer.Printers[
        Printer.PrinterIndex ];
  end else
  begin
    GetDefaultPrinterName := '';
  end;

og

Memo1.Lines.Assign(Printer.Printers);
Avatar billede 2Mida Praktikant
31. august 2011 - 13:21 #2
Dooh, så ikke hele dit spørgsmål...
Avatar billede kroning Nybegynder
31. august 2011 - 13:30 #3
Hvordan du vælger hvilken printer du vil udskrive til afhænger af hvad du bruger til at lave udskrifter med?
Avatar billede jisch Mester
31. august 2011 - 21:16 #4
>2Mida: Tak for svar. Det funger jo fint. Nu mangler jeg bare svar på hvordan jeg udskriver direkte til en af disse printere.

>kroning: Også tak til dig. Jeg har et gammelt program fra DOS der kan udskrive til en tekstfil. Denne fil formaterer jeg og gemmer stadigvæk i .txt da det skal passe til nye fortrykte formularer. Jeg vil derefter udskrive til en af de oprettede printere. Da der er tale om en printer med 2 bakker har jeg oprettet den samme printer 2 gange og opsat dem som bakke 1 og bakke 2 (1 txt-fil til bakke 1 og 1 til bakke 2).
Avatar billede kroning Nybegynder
31. august 2011 - 22:36 #5
jow, men fra hvilken komponent skal der udskrives fra, TMemo, QReport, TRichEdit eller ?
Avatar billede jisch Mester
31. august 2011 - 23:37 #6
>kroning: Se, det har jeg ikke besluttet endnu. Alle tre er en mulighed. Da tekst skal have et fast format vil jeg nok vælge TMemo.
Avatar billede jisch Mester
18. september 2011 - 14:22 #7
Har selv fundet løsning på spørgsmålet med Unit Printers samt Richedit.