Avatar billede koden Novice
30. august 2011 - 22:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

live mail og flere mail adr.

Skal forsøge at hjælpe bekendt som har fået ny pc med win 7.
han havde før en XP med outlook.

han har 3 mailadr. som alle styres af 3 forskellige udbydere.
Han har brug for at sende fra egen adsl linje, 3G dongle og fra et andet ADSL netværk, som bruger en anden udbyder.
Det virkede sådan set okay i outlook.

I win live mail formoder jeg at han er nødt til at oprette en konto for hver mail adr. som han så kan se i mail som 3 seperate indbakker.
Foroven har han så en samlet indbakke med alle mails i.

Så langt så godt.. det virker fint hjemme hos ham selv, fordi jeg har sat SMTP til Telia som er hans ADSL udbyder.

Når han nu er på sin 3g dongle fra TDC eller på det andet ADSL netværk (større firma), hvordan sender han så mails fra en af de 3 mail adr. ?

Han skal vel ikke sidde og ændre SMTP server for hvert sted?
Kan det ikke gøres på en eller anden smart måde, så hans mail program kan se hviket net han er på og selv vælger den rigtige SMTP?

Eller kan man bruge en og samme SMTP server i sit mail program uanset hvor man er koblet op?
Således at man aldrig skal tænke på den?
Avatar billede koden Novice
31. august 2011 - 10:57 #1
jeg kan kelt gennemskue det selv, men jeg er lige ved at tro at det her er den nemmeste løsning,.
den koster lidt, men ikke meget.

http://smtp.dk/
Avatar billede koden Novice
17. august 2013 - 16:12 #2
luk