Avatar billede khjort Nybegynder
29. august 2011 - 22:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lenovo X201 ustabil drift

Hej, Jeg har 2 stk lenovo X201 en med en i5 og en med i7 prossesor. Begge med Windows 7 proff og SSD. Jeg oplever ofte (ikke hver eneste dag) problemer med PCerne. De fryser, genstarter, taber internetforbindelse m.m. Som regel bliver problemerne løst via Lenovos support, men jeg er ret træt af at bruge en masse tid på dette. Er der nogen der har et bud på hvordan problemerne kan afhjælpes. Jeg er nået dertil at jeg overvejer at købe windowa XP licenser og installere dem, men jeg ved ikke og det giver nogen effekt. Jeg overvejer også at udskifte SSD harddiskene med nogen almindelige. Lige nu er jeg bare frustreret og tænker på helt at skrotte Lenovo.
Avatar billede chalde Seniormester
29. august 2011 - 22:55 #1
Hvilke SSD'er? Og er alt opdateret (også bios og evt. firmware på SSD'er).
Har du tjekket deres forum om andre har lignende problemer?

Kan informere at begge mine x201ere kører Win 7 uden problemer.
Begge er i5ere, og den ene har jeg eftermonteret en Seagate Momentus  XT i.

Ligeledes gør de øvrige på min tidl. arbejdsplads (8stk, intet eftermonteret) samt +100 på min nuværende (intet eftermonteret, kun lidt småfejl på enkelte mandagsmodeller som løses ved RMA, men dette er næsten uundgåeligt).
Jeg tænker derfor at det kunne tyde på at være kombinationen med SSD'erne.
Avatar billede khjort Nybegynder
29. august 2011 - 23:43 #2
Jeg har kørt alle windows- og lenovo opdateringer. SSD erne er intel SSDSA2M 160G 2LE. Jeg har ikke søgt efter opdateringer til harddiskene, men det vil jeg lede efter. Godt at høre at Win 7 ikke giver problemer hos dig, så behøver jeg ikke prøve Win XP.
Avatar billede wappa Nybegynder
30. august 2011 - 01:08 #3
Har læst at det er kommet firmware til intels ssd harddiske da det er flere som har problemer med disse harddiske
Avatar billede khjort Nybegynder
30. august 2011 - 15:31 #4
Hej, Jeg har opdateret firmware nu. Så håber jeg at den arter sig. Samtidig har jeg slået automatisk opdatering fra, da jeg fra vores support har fået at vide at der ofte går 1-3 dage mellem en windows opdatering til Lenovo har tilrettet deres opdateringer. Jeg vil så køre manuel opdatering hver 14 dag.
Avatar billede chalde Seniormester
30. august 2011 - 15:37 #5
#4 Husk at hold øje med eventuelle kritiske opdateringer fra Microsoft.
Kan sige så meget, at jeg endnu ikke har oplevet at Microsoft's opdateringer har konflitet eller lavet rod med Lenovos. Så længe du ekskluderer eventuelle drivers fra Microsoft.
Avatar billede khjort Nybegynder
13. september 2011 - 08:13 #6
Hej,
Tak for kommentarer og løsninger. Jeg har endnu engang geninstalleret windows og denne gang med et helt nyt sæt retableringsdiske. Indtil videre (1 uge) ser det ud som om at PCen arter sig nu.