Avatar billede pstidsen Novice
29. august 2011 - 20:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problemer med skolens net

Jeg har, som den eneste i klassen, problemer med skolens net. Jeg sætter for det meste min computer på dvale eller slumre og når jeg åbner den fra det kan den nogle gange ikke finde net. Den kan slet ikke finde noget (normalt er naboens net der også). For at få det til at virke skal jeg genstarte 1-2 gange og så kan det køre lidt tid igen.

Hjemme har jeg ikke trådløst, så kan desværre ikke fortælle om der er problemer andre steder end på skolen.

Når jeg vil downloade drivere fra Acer.com er der både en driver fra Atheros og Broadcom. What to choose?

Windows 7
Netkort: Acer Nplify 802.11 b/g/n
Avatar billede claes57 Ekspert
29. august 2011 - 21:11 #1
der er en 3. mulighed
Atheros WLAN
Intel WLAN Driver
Broadcom WLAN Driver

se på http://seoroot.com/blog/windows-xp/acer-invilink%E2%84%A2-nplify%E2%84%A2-80211bgdraft-n-wlan-drivers.html

og så kan det have med at gøre, om du tillader at lukke ned for wifi for at spare strøm - det kan du slå fra i strømstyring i kontrolpanelet, så wifi altid er på.
Avatar billede pstidsen Novice
30. august 2011 - 16:34 #2
Jamen skal jeg have alle tre drivere? :O
Avatar billede claes57 Ekspert
30. august 2011 - 17:14 #3
nej - der er kun en af dem, der virker - og lige hvad du har ved producenten ikke selv.
hvis du henter http://slimdrivers.en.softonic.com/
og kører det, så tjekker den på hardware-id på alt hvad du har tilkoblet, og finder manglende og opdatere drivere.
Kør programmet 3-4 gange pr år, så er du opdateret.
Avatar billede pstidsen Novice
30. august 2011 - 17:26 #4
Jeg har noget i Tilføj/fjern programmer som hedder "Atheros Client Installation Program" og "Broadcom Gigabit NetLink Controller". Kan det hjælpe dig til at fortælle mig hvad jeg har?? Er det skolens router der bestemmer hvilken driver der skal bruges?

Slimdrivers siger ingenting, men når jeg har problemer plejer jeg at opdatere manuelt, da nogle folk siger Slimdrivers ikke er opdateret.

I avancerede strømindstillinger under Indstillinger for netværkskort er den på Maksimal ydeevene på batteri og strøm!
Avatar billede claes57 Ekspert
30. august 2011 - 18:42 #5
Broadcom Gigabit NetLink - der er så til kabel-netværk - wifi kan jo ikke komme op i nærheden af gigabit.
Alt tyder på, at dit wi-fi kort er Atheros - og hvis slimdriveres ikke vil installere noget, så har du den optimale driver til dit wifi-kort.
Og det er 100% din maskine, der bestemmer drivere - det har intet med skolen eller andre netværk at gøre.

Dit problem med at blive smidt af efter dvale må ligge i den måde, maskinen starter på efter dvale - det kan du ikke rigtig gøre noget ved - andet end at lukke helt ned inden du skal i skole, så den starter helt forfra når du logger på der.
Jeg har lige set en omtale af en ny ibm-design-maskine - den holder wifi tændt selvom maskinen er lukket ned - det er ret genialt (og nyt) - så den maskine vil ikke kunne falde ud pga den fejl, som din maskine lider af.
Avatar billede pstidsen Novice
30. august 2011 - 18:48 #6
Nej det kan det selvfølgelig ikke d'ooh! :)

Jeg opdaterer lige Atheros manuelt, men ellers tak for hjælpen..

Jeg lader den lige stå åben en dag eller to i håb om andre der har en fif.
Avatar billede pstidsen Novice
31. august 2011 - 17:48 #7
UPDATE: Jeg ved ikke om det er pga. dvale og standby at den gør det. Jeg kan nemlig også miste net imens jeg er ved at bruge den. Altså jeg åbner den fra dvale, bruger den lidt og pludselig mister jeg net. Da jeg så gik ind i strømstyring, efter nettet var gået var den hoppet over på "Balanceret" (er normalt på "Høj ydeevne". Ved alle mine tre strømstyringsplaner ser indstillinger for netværkskortet sådan her ud: http://gratisupload.dk/billede/thumb/64763/full/ Er der andre steder man kan indstille noget med WIFI?? Er der en måde jeg kan gøre sådan at den IKKE hopper automatisk over på "Balanceret"??
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2011 - 10:03 #8
der er et sted mere - under
usb-indstillinger
indstilling for selektiv usb-afbrydelse
den skal være deaktiveret

ellers kan win finde på at lukke for usb-drevet netkort for at spare strøm når der ikke er så meget tilbage.
Avatar billede pstidsen Novice
01. september 2011 - 10:18 #9
Ser lige om det virker. Indstillingen var aktiveret alle steder!
Avatar billede pstidsen Novice
01. september 2011 - 16:51 #10
Det kan nemt ske at det passer med, at når computeren ikke har meget strøm, mister den net. Derfor skal du have point :)
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2011 - 18:35 #11
ok - og tak