Avatar billede koem Nybegynder
29. august 2011 - 09:12 Der er 4 kommentarer

Kan man bruge Chrome Frame via IE's browser control i en .NET control

Hej Eksperter
jeg har lavet en .NET applikation, hvor jeg har inkluderet IE's browser control (plus nogle andre ting lavet specifik tilpasset en kundes behov)

Kunden vil gerne bruge google chrome, da denne browser er meget hurtigere loade de sites han bruger, som nogle gange har ret tunge java scripts.

Så faldt jeg over Google Chrome Frame. Kan jeg på en eller anden måde aktivere IE's browser control til at bruge chrome frame?

Kunden bruger IE version 6
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
29. august 2011 - 09:23 #1
Tag et kig på:
http://www.google.dk/search?cx=c&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=chrome+frame+activex+site%3Agroups.google.com

Der er et par diskussioner om emnet.

Men IE6?? Der begynder jeg alligevel at tvivle...
Avatar billede koem Nybegynder
29. august 2011 - 09:59 #2
Jeg kan se at der er flere der nævner, at man kan bruge webkit som engine, istedet for IE webbrowser, men er den mon lige så hurtig som Chrome? (den må i hvert fald være hurtigere end IE6 :-)
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
29. august 2011 - 10:02 #3
Bruger kunden andre systemer der er specielt bygget til IE6 siden det er hvad kunden kører?
Avatar billede koem Nybegynder
29. august 2011 - 10:36 #4
Der er tale om en produktionsvirksomhed, som har nogle gamle operatørpaneler, som kører windows XP SP3. operatørene kan via .NET applikationen trække en rapport med den indbyggede IE webbrowser.

Og der er også andre ting bygget ind i .NET applikatinen, som de bruger.
Grunden til at kunden gerne vil have chrome indbygget i .NET applikationen er at den er meget hurtigete at afvikle JavaScript (Rapporterne er lavet i Java)