Avatar billede swimmann Nybegynder
28. august 2011 - 13:42 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

iOS programmering

Jeg vil gerne starte på at programmere apps til iOS, og mangler nogle tutorials (bøger?). Jeg vil gerne lave et program der minder lidt om facebooks app til iPhone. Altså et program der kommunikere med min hjemmeside med brugere osv.
Har prøvet at google mig frem til det, men har ikke fundet noget der forklare mig hvordan man gør dette.
Jeg har en mac med Xcode, så udstyret er ok.
Avatar billede Syska Mester
28. august 2011 - 18:23 #1
C# != Objective C.

Mener der er en kategori som passer bedre.

mvh
Avatar billede jjam Juniormester
28. august 2011 - 19:21 #2
#1
C# != Objective C.
;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. august 2011 - 16:43 #3
C/C++ kategorien er nok den bedste til ObjC selvom det ikke er et specielt godt match.
Avatar billede swimmann Nybegynder
30. august 2011 - 20:24 #4
Det er en fin diskussion omkring valget af kategori, men er der ikke nogen der har et forslag til mit spørgsmål? :)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. august 2011 - 20:32 #5
Avatar billede arne_v Ekspert
30. august 2011 - 20:32 #6
Og et meget vigtigt spoergsmaal: har du programmerings erfaring?
Avatar billede swimmann Nybegynder
30. august 2011 - 20:41 #7
Ja den har jeg læst. Har programmeret HTML, CSS, PHP (altså hjemmeside), og en meget lille smule .NET.

Det jeg søger mest udover en slags "her starter du", er også et sted hvor jeg kan lære at kæde mit program sammen med min hjemmeside.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. august 2011 - 21:00 #8
smartphone app - hjemme side integration laves vel typisk ved at indbygge diverse web services i hjemme siden.

Hvis di hjemme side bruget tung AJAX saa har du sikkert allerede alle servicene.
Avatar billede swimmann Nybegynder
30. august 2011 - 21:10 #9
Hvordan? Jeg kunne godt tænke mig at det ikke bliver et "web-app", Fx hvis det nu er en app der passer sig selv uden forbindelse til min hjemmeside, men så skal hente en information fra min MySql database? Eller hvis jeg skal indsætte noget i databasen?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. august 2011 - 21:49 #10
Du skal lave det som:

app-----(XML/HTTP)-----web service i PHP eller ASP.NET eller andet-----MySQL
Avatar billede swimmann Nybegynder
30. august 2011 - 21:52 #11
Findes der en slags guide til det? :)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. august 2011 - 22:02 #12
Google har 145 millioner hits paa:
  iphone app web service call

Noget af det maa kunne bruges.
Avatar billede swimmann Nybegynder
30. august 2011 - 22:09 #13
Den kombination af søgeord havde jeg ikke tænkt over.. Smid et svar, så kan du få dine points :)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. august 2011 - 22:14 #14
svar
Avatar billede tre87 Nybegynder
01. september 2011 - 10:20 #15
Har du kigget på MonoTouch?

http://xamarin.com - Dette er C# til iPhone/OS X og Android. Har selv brugt MonoTouch i over 2 år og det er nok det bedste produkt med den bedste support jeg i mit live har købt :)