Avatar billede frulilla Nybegynder
21. august 2011 - 13:45 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Login virker ikke når jeg uploader min side

Jeg har lavet en side i Visual Studio 2010. Den virker perfekt når jeg kører den lokalt.

Jeg publicerer den og alt ser umiddelbart til at være ok, men når jeg vil logge ind i admin delen, vil den ikke acceptere kodeordet. Den virker fint lokalt, og det er samme database.

Hvad kan jeg have gjort forkert?
Avatar billede keysersoze Guru
21. august 2011 - 14:35 #1
Samme fysiske database, en kopi eller? Så vidt jeg husker oprettes brugere sammen med et applicationsid og det i databasen skal stemme overens med det i din application så måske er det her problemet ligger.

Hvis ikke der meldes en brugbar respons tilbage fra din login-forsøg kunne du måske overveje at sætte en trace op på databasen så du kan se hvad den forsøger at logge ind med i forhold til hvad der ligger i dine tabeller.
Avatar billede frulilla Nybegynder
21. august 2011 - 15:53 #2
Der meldes faktisk slet ingen fejl, den viser bare login boksen igen.

Databasen er den fysiske samme som i debug.

Undskyld, men jeg er ret ny i asp.net og visual Studio, så ved ikke hvordan jeg sætter en trace op.
Avatar billede frulilla Nybegynder
21. august 2011 - 15:56 #3
Du kan jo selv prøve på http://jens-viking.dk/Admin

Bruger = ej@ballumit.dk

Kodeord = 123456
Avatar billede keysersoze Guru
21. august 2011 - 16:08 #4
Trace mod SQL er noget du sætter op gennem din Profiler, et program i SQL Server - såfremt det selvfølgelig er en version og opsætning der understøtter det.

Det er svært at gætte sig til noget ud fra de givne oplysninger - men to ting du kan forsøge dig med er at kigge på OnLoginError på login-kontrollen da du den vej måske kan få at se med hvilken grund login afvises og det andet du kan forsøge er at oprette en bruger på live-hjemmesiden og sammenligne data for de 2 oprettede brugere, primært om fx applicationid er det samme eller ej.
Avatar billede crilledk Nybegynder
21. august 2011 - 21:58 #5
Hej,

Har du fået løst problemet?

Og du er helt sikker på det er den samme DB du bruger?

Kan det tænkes at du bliver logget ind men du ikke bliver redirected ordenligt?
Avatar billede frulilla Nybegynder
22. august 2011 - 18:04 #6
Jeg er 100% sikker på, at det er samme database. Jeg har også prøvet at skrive adressen til admin siden, for havde samme tanke med redirect. Men hjalp heller ikke.
Avatar billede keysersoze Guru
22. august 2011 - 18:48 #7
kigget på mine forslag?
Avatar billede frulilla Nybegynder
22. august 2011 - 18:55 #8
Ja undskyld, er bare ikke nået til at prøve dem endnu. Men det kommer :)
Avatar billede frulilla Nybegynder
22. august 2011 - 21:37 #9
Så blev den løst. Det var lidt i koden der skulle laves om, fordi Surftown ikke ville tillade nogle ting. Jeg kan som godt poste den endelige kode, men hjælper sikkert ikke andre så meget.

Men tak fordi i forsøgte at hjælpe ;)
Avatar billede keysersoze Guru
22. august 2011 - 21:38 #10
Koden er skam ikke nødvendig hvis bare du kan fortælle hvad surftown ikke vil tillade
Avatar billede frulilla Nybegynder
22. august 2011 - 22:02 #11
Nej kan jeg ikke.. men det var i login kontrollen den var gal.. Brugte OnLogginOn i stedet for OnAuthentication. Der problemet lå..Så da jeg fik det rettet, virkede det. Har ikke lige læst hvad forskellen er, men man skal altså bruge OnAuthentication.