Avatar billede torben lind Forsker
18. august 2011 - 18:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Afsende mail hvor modtager for vist alle billeder på en gang.

Hej allesammen.
Er der nogen der kan hjælpe mig til afsendelse af mail i Outlook 2010,der f.eks skal indeholde 10 billeder,i dag når jeg skal sende billeder,vedhæfter jeg 10 filer(billeder)og når modtageren af mail får den,skal han sidde og klikke på alle 10 filer en efter en.
Jeg modtager også selv mail fra andre firmaer,hvor når jeg åbner mailen er alle billederne synlige(altså jeg skal ikke sidde og klikke på alle filerne).Er der en der har en god ide til hvordan det kan gøres.
Styresystem Win7.
Hvis jeg ikke har udtrykt mig klart nok så kom tilbage og jeg vil prøve at uddybe.
Med venlig hilsen og på forhånd tak
Torben Lind.
18. august 2011 - 18:26 #1
Hvis du Vedhæfter en fil skal den åbnes 'manuelt'.
Hvis du COPY indholdet i en fil/billed i teksten, vil det blive vist med det samme...
Avatar billede torben lind Forsker
18. august 2011 - 18:39 #2
Hej karise_larry.
tak for hurtigt svar,jeg afprøver og kommer tilbage senere.
torben lind
Avatar billede torben lind Forsker
18. august 2011 - 18:45 #3
Hej karise_larry.
Jeg har lige afprøvet dit råd,men kan ikke få det til at virke efter hensigten.
Når jeg har et billed og markerer og kopier og derefter prøve at indsætte det i tekst feltet i Outlook mail,lægger det sig automatisk op i vedhæftet filer og det var jo ikke lige det jeg ønskede,gør jeg noget forkert eller har du andre ideer.
torben lind
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
18. august 2011 - 18:54 #4
klik på insert
og vælg picture
18. august 2011 - 18:58 #5
Du skal 'åbne' billedet i din billedprogram (ikke noget med Outlook at gøre!) - derfra [Rediger] [Copier] (Eller hvad det nu kan hedde) - skift over til Outlook - Sæt ind ...
Avatar billede torben lind Forsker
18. august 2011 - 18:58 #6
Hej jonah.hex.
når jeg i tekst feltet i outlook 2010 vælger indsæt er der kun en valgmulighed og det er tekst,måske sidder vi med hver sin udgave af outlook eller har jeg misforstået dig.
torben lind
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
18. august 2011 - 19:06 #7
det kan da godt ske at de er forskellige, men den er der
18. august 2011 - 19:07 #8
Er din tekst i HTML eller TEKST format ?

(Kan ændres i opsætningen...)
Avatar billede torben lind Forsker
18. august 2011 - 19:09 #9
Hej karise_larry.
Så virker det, Supert, nu skal jeg bare have lavet billedet mindre,lige nu er det 1200x1800,så det skal sandsynligvis laves mindre,da det lige nu fylder hele skærmen når jeg sætter det ind.SMID ET SVAR OG POINT ER PÅ VEJ.
Mange tak for hjælpen.
torben lind
18. august 2011 - 19:20 #10
Ping...

Hvis billedet/billederne er vedlagt vil de altid være i oprindeligt format/størrelse/type.
Hvis de er INDSAT kan det blive noget forskelligt afhængig af hvilket E-mail program der bruges i modtager enden...