Avatar billede dompap Novice
16. august 2011 - 14:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Overføre miniDV bånd fra Canon MVX 200 til windows 7

Spm. har været oppe før, men jeg kan ikke få tingene til at virke.
Jeg vil gerne overføre videoer fra mini-DV bånd fra en  Canon MVX 200 video-optager til hdd under win 7. Digital video kan ikke overføres fra video-optager til hdd via mini-usb, men skal overføres via Firewire - så langt så godt.

Jeg har 2 videokameraer (et sony (til låns) og et canon) - jeg har 2 pc'ere - jeg har koblet begge videokameraer til begge pc'ere (begge win 7), men hverken den ene eller den anden "finder" nogle af videokameraerne. Firewire kablet registreres i lcd-skærmen på Sony videokameraet, så det er næppe firewire kablet den er gal med.

Når jeg sætter kablet til mellem pc/video sker der ingenting - ingen ding-dong - ingen "hvad vil du foretage dig..." - ingenting !
Har prøvet 3 forskellige firewire porte.

I windows movie maker kan man opdatere hvis pc ikke finder en ekstern enhed, men her sker heller ingen ting (overhovedet).

Kan ikke finde en windows 7 driver til Canon MVX 200 på nettet.

Nogle forslag ?!

M.v.h.

Dompap.
Avatar billede dompap Novice
16. august 2011 - 15:15 #1
Fik denne besked efter problemløsningscenter havde kørt en tur.

Windows
Problem: Hardwarefejl i video.
Filer, der hjælper med at beskrive problemet:
WD-20110808-2001.dmp
sysdata.xml
WERInternalMetadata.xml
Vis en midlertidig kopi af disse filer
Advarsel:Hvis en virus eller anden sikkerhedstrussel er skyld i problemet, kan computeren tage skade, hvis du åbner en kopi af filerne.
Avatar billede dompap Novice
20. august 2011 - 15:43 #2
Ingen bud ?!
Avatar billede dompap Novice
26. august 2011 - 16:59 #3
Ingen bud ?!
Avatar billede dompap Novice
12. februar 2012 - 21:57 #4
Venter med at lukke. Har bestilt nyt firewire kabel.
Avatar billede dompap Novice
26. februar 2012 - 16:40 #5
Nå. Jeg rider ikke samme dag som jeg sadler. Skulle andre have det samme problem kan jeg oplyse, at for mit vedkommende bestilte jeg et firewirekort med dvd/driver samt firewire kabel for den nette sum af 8$ med fragt/shipping-tillæg whatever ;O) hos Dealextreme (SKU-nr.52621).

Selv om jeg havde prøvet med to forskellige videokameraer (Canon mvx200 / Sony) på to forskellige pc'er (dog begge med win7) gav det ingen løsning. Problemet lå åbenbart i det kabel der blev brugt.

Så snart jeg brugte det nyerhvervede kabel spillede alt.

Til den pris kan firewire kort og cd skive bare ryge i rodekassen med de andre kabler/kort.

/mig selv sagde hunden.