Avatar billede Slettet bruger
12. august 2011 - 12:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Stofanet - anvende egen router

Hey Alle

Jeg har netop fået stofanet, og har i den forbindelse også fået den medfølgende ringe router.

Jeg ønsker derfor at anvende min egen router, og skal i den forbindelse slå router-delen fra i det kombinerede modem/router - men jeg kan umiddelbart ikke finde ud af at tilgå modemmets kontrolpanel? Er der nogen som kan hjælpe med at slå routeren fra?

Derudover vil jeg høre om man ikke blot kan angive routerens MAC-adresse til signon, så man ikke skal logge på fra de forskellige enheder? Evt. med noget "keep alive".

På forhånd tak!

- Rasmus
Avatar billede Cypern Nybegynder
12. august 2011 - 13:30 #1
Er det ikke en X25 kabel forbindelse og dermed et modem med indbygget kabel router ?

Uanset hvad så burde det være muligt at tilslutte din egen router direkte til deres "modem"
Du burde kunne tilslutte din egen router direkte og efter en times tid har du har internet adgang.
Avatar billede Thomas-H Nybegynder
12. august 2011 - 13:34 #2
Det er muligt at konfigurere routeren, men det tillader de ikke ved stofa.
Har selv rodet lidt med det, men den går kold hvis strømmen har været taget af, så skal den resettes osv.
Tilslut den anden router du har til en af RJ-45 udgangene på deres router, og gå ind og skriv mac-adressen påp din nye router i auto signon på deres hjemmeside. Så slipper du for at skulle logge på med alle enheder.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2011 - 13:37 #3
Men hvis jeg ikke slår router-funtionen fra på deres, sætter jeg vel bare to routere i røven på hinanden - er det særlig smart?
Avatar billede Thomas-H Nybegynder
12. august 2011 - 13:41 #4
Ja, det er sådan jeg har mit forbundet derhjemme. Og det virker upåklageligt !
Men kan godt give nogle problemer hvis du skal have fat i dine enheder ude fra ?
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2011 - 09:34 #5
Jeg har valgt bare at koble dem begge to op, uden at slå routerfunktionen fra, det fungerer ganske udemærket. Smid svar:)
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2011 - 07:53 #6
Lukker