Avatar billede cibia Nybegynder
07. august 2011 - 11:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lyd mangler.. hjælp

Jeg har en HP Pavilion Slimline s3110, hvor jeg netop har skiftet det oprindelige grafikkort GeForce 7500 ud med et Radeon HD 3450 (har ikke brug for mere). Derudover valgte jeg tillige med at skifte harddisken og installere Windows 7 istedet for Vista.
Det hele er såmænd forløbet uden problemer, bortset fra at lyden nu mangler.
Ved højttaleren i proceslinjen er der et kryds over, hvor der står at der ikke er tilsluttet nogen højttalere eller hovedtelefoner. Det er der dog, og det er også korrekt tilsluttet.
Jeg har opdateret drivere, men heller ikke det har hjulpet - hvad kan der være galt?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2011 - 12:46 #1
Hej og velkommen til.
Hvad står der om lydkort i enhedshåndteringen?
At det skulle fungere?
MAn kunne prøve at fjerne lydkortet i enhedshåndtering, og herefter genstarte pc for at se om Windows herefter finder det og installerer driverne til det.
Hvis ikke må man evt forsøge at gøre det manuelt.
Har du tjekket at onboard audio ikke er blevet deaktiveret i bios?
Avatar billede cibia Nybegynder
07. august 2011 - 13:26 #2
Hej og tak..
I enhedshåndteringen står der at lydkortet fungerer.
Jeg prøvede at fjerne det og efterfølgende at genstarte, hvorefter Windows fint fandt driverne samt skrev at enheden "High definition Audio device" er klar til brug.
Jeg har forsøgt at komme ind i bios'en ved den sædvanlige "F10" uden held.. den eneste funktion der virker er adgangen til boot. Kan jeg komme ind i bios'en af en anden vej?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2011 - 13:39 #3
Står der F10 til "setup" i første bootbillede, for at komme i bios?
Troede det ar til recovery del.

Ps du skal ikke skrive tilbage som svar, som bruges i forbindelse med lukning af spørgsmål og afgivelse af point. Du kan risikere at andre hjælpere springer tråd over.
Avatar billede cibia Nybegynder
07. august 2011 - 14:02 #4
F10 er setup ja.. og som jeg prøvede for nok 10'ende gang, lykkes det mig så også at komme i bios.
Ud for onboard audio stod den til "auto". Jeg ændrede til "enabled" og vupti.. da windows startede op gik den ind og opdaterede driverne og nu funker det.. :)
Tusind mange gange tak.. :)))
Der kan lukkes..
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2011 - 14:06 #5
så lægger jeg svar til at lukke. Du accepterer bare svaret her.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1